![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har upptäckt att vissa ljud jag hör här hemma i Sverige flyttar mig direkt till vissa platser och situationer i Grekland
![]() Här kommer ett par av dom: När jag hör en duva så sitter jag på balkongen på Nefeli, KalymnosDet är varmt och skönt och duvorna låter sina kuttrande läten ![]() När jag hör svag musik tex på bussen så vips är jag på en viss liten båt som tog över oss till kalymnos en gång. Ser mannen som körde båten framför mig och hör den svaga buozoukimusiken i bakgrunden ![]() Och såhär i början av våren när det råkar köra en moppe här förbi så är det Kalymnosmopparna som man tänker på ![]() Har ni upplevt detta?Säkert! Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, Riitta, när jag sitter på altanen här hemma och hör duvorna på andra sidan selet, då är jag i Grekland. Det blir tyvärr en liten konflikt där - Mykonos/Kalymnos....
![]() ![]() Eva - snart på gång igen..... Senast redigerad av inkfish den 2006-04-23 klockan 19:34. Anledning: för långt citat |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Synd att när man ser taxibilar här, så hör man ingen som ropar och hojtar genom fönstren
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jaa. Senast i dag när jag pratade med min väninna ( det är hon jag reser med ) i telefon, så hörde jag moppar i bakgrunden, genom luren. Jag frågade henne om hon redan var i Grekland
![]() ![]() Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ljud från moppar reflekteras ofta med Grekland.
och när man känner diesellukten från en buss tänker jag genast på Heraklions flygplats och alla bussar som luktar ja just diesel ![]() Martinifk som längtar efter moppeljud och diesellukt ![]() Senast redigerad av martinifk den 2006-04-24 klockan 17:55. |
![]() |
|
|