![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ännu en gammal inskannad bild (och med rätt nummer på gåtan för en gång skull...).
Detta är 20 år sedan. Jag har inte varit på stället sedan dess, så jag har inte en aning om ifall denna är SÅÅÅ lätt, eller om den blir svår pga att det har förändrats. Får se till att besöka det här stället nästa sommar, om mina planer om båtluff med dottern går att genomföra... |
|
|||
|
|||
![]()
Anafi
![]() /Ulla ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Serifos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Apollonia, Sifnos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Schinoussa?
|
|
||||
|
||||
![]()
Patmos?
//Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Karpathos
![]() /Ulla ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Schinoussa är rätt!
Har som sagt ingen aning om hur det ser ut idag... men skulle vara kul att se lite nyare bilder från "gatorna" i choran ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan,
Var i byn är det? I slutet på väg ner till hamnen? Eller på väg ner till Tsigori Beach! Eller på väg mot Lioulio beach? Ser ut som det är en utkant av choran. Blir så nyfiken! 🤗 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här finns några till. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är precis där byn börjar om du kommer från hamnen. Jag har bilder därifrån, men tyvärr inga digitala.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för info! Det var det jag trodde men blev lite osäker eftersom det verkar vara någon form av försäljning till höger på fotot. Ja det kan ju vi iaf vara överens om att de inte längre säljer några vykort där 😄
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var där 1998 och tänkte när jag såg bilden att det är nog Schinoussa minns den långa backen upp från hamnen har sedan dess lagt till i hamnen många gånger med skopan men inte klivit av minns att det var mycket lantlig och att döttrarna längtade tillbaka till Naxos
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tror jag har en gammal bild från Restaurang Deli, där vi var och åt ett par gånger. Minns att det fanns en gammal man där som berättade fantastiska livshistorier och dansade på takterassen. Dock hette den något annat då... kan inte riktigt se vad det står på bilden. Eller är det en annan restaurang? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1997 träffande vi också en dansande man, fast det var på Taverna Pothiti. Jag skrev en novell om den mannen, och en del annat som hände den resan, och jag vann 10 000 kronor på novellen. Det glömmer jag aldrig. ![]() |
![]() |
|
|