![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Nu har vi kommit fram till påskafton den 18 april för 10 år sedan. Denna dag började med en mycket god frukost på balkongen och slutade med en mycket äcklig soppa hemma på rummet. Där emellan vandrade vi till Profitis Elias, kollade när Express Skopelitis gled in till Katapola, såg den vackra solnedgången, gick i kyrkan, samt tittade på fyrverkerier. Läs om denna fina dag och kväll här. |
|
||||
|
||||
![]()
Vid Express Skopelitis ankomst,som oftast sker vid 18-tiden om aftonen, brukar jag sätta mig på Corner taverna och ta ett glas ouzo. Sitter och tittar på rumsraggarna som möter nyanlända turister. Det är dagens höjdpunkt.
Jag är evigt tacksam ägaren med hustru. Dom var fantastiskt hjälpsamma mot mig förra året då jag ofta var ledsen. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det ett tag sen jag var på Amorgos, men då vandrade vi från Langada till Agios Theologis och sedan via Tholaria ner till Egali. Och det var en fantastiskt vacker vandring! Att gå där på våren när allt är grönt och står i blom måste ju vara helt underbart!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: