![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Om du kan så skulle jag vänta tills slutet på april, runt den 27:e april så kommer regeringen göra en evaluering av läget och meddela specifika datum för när allt kan börja öppna än. Öppnandet kommer ske stegvis. För närvarande är allt stängt, alla hotell, alla butiker, alla skolor osv. Jag kan tänka mig att de då kommer ta ett beslut angående turismen också. Men när det gäller turismen i år så har jag svårt att se att de bara skulle låta turisterna välla in som föregående år. Kanske att man kör nåt selektivt utval? Alltså att man bara öppnar sina gränser för de länder som inte har så många koronafall? Eller att de bara tillåter ett visst antal turister? Jag vet inte, det här är bara mina egna spekulationer. Men ja i slutet på april så tror jag att vi alla kommer få en tydligare bild av hur det kommer bli i sommar. Jag själv vill resa till Sverige i augusti, men vet inte om det kommer gå det heller... trist. |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Mafric! Under rubriken Resa till Grekland finns det en tråd som heter Avbokat. Där kan man läsa lite om hur endel av oss har gjort och lite funderingar om resandet.
/ Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu börjar man undra hur det skall gå i flyktinglägren i Grekland! Hörde på nyheterna i radion att på Chios hade en kvinna dött i Corona i flyktinglägret där :-( Då blev det oroligheter i lägret och det brändes ner en del av lägret. Man undrar ju hur man skulle känna sig och vara i ett flyktingläger nu. Instängt och utan möjlighet till att följa vad som sägs om hygien, avstånd och allt annat :-( Klart det sprider sig snabbt och inte tror jag att dom får nån hjälp på sjukhusen heller! Vet inte hur man tänker? kanske att "stäng in dom" so finns dom inte :-(
Riitta |
![]() |
|
|