![]() |
|
|||
|
|||
![]()
April -88. Fem voksne damer som skulle ta eksamener som ledd i spesialisering i en profesjon. Alle hadde hektiske hverdager, og mann og barn, vi trengte virkelig å komme bort for å få arbeidsro. Men hvor? Og hvordan? Det måtte koste lite..I en pause mellom forelesninger falt blikket på en annonse i en avis, aller billigste charter til ‘syden’. Avgjørelsen ble tatt samstemt, spontant og raskt.
Da vi landet på Kos, ante jeg ikke hvor på kartet vi var. Kun at det var Hellas. Varmen og alle duftene slo mot oss. Men ingen feriereise, vi jobbet steinhardt og disiplinerte hverandre. Leste og kollokverte på en folketom Tigakistrand, spaserte i pausen, observerte tyrkiske krigsskip, jobbet videre i hotellhagen om kvelden. Det ble heftige faglige (og politiske) diskusjoner. Som medførte både sinne, mye glede og mye latter. Siste kvelden slo vi oss løs, gikk på bar, drakk (mye) ouzo. - Hva hotellet het, husker jeg ikke. Men jeg har passert det noen ganger når jeg har vært innom Kos by, på vei til busstasjonen. |
|
||||
|
||||
![]()
Första resan gick till "tada" Rhodos
![]() Sen dröjde det till 2008 innan jag åkte tillbaka, och bodde på Annapolis (hette tidigare Flora), med mig var min dotter (som då var 18 år). Året efter var jag tillbaka med sonen (som skulle fylla 18 senare på året), och min moster. Sedan dess är jag Rhodos stad trogen. Åkt varje år 2 veckor, och från 2013, 2ggr/år. Har en bokad resa i April -21, hoppas på att få komma iväg då... Irene |
![]() |
|
|