|
||||
|
||||
Nytt år och massor med förväntningar och längtningar
Nytt år och massor med förväntningar och längtningar. Det jag längtar mest efter är alla mina fina grekiska vänner, som bilden nedan får symbolisera. Paris hämtar oss med sin fiskebåt på Anafi när vi blev strandsatta där.
Paris från Honeymoon på Santorini och Janne från Kalimera. Läs om denna galna men lyckliga dag här. Vad längtar du mest efter? Senast redigerad av Kalimera den 2021-01-03 klockan 18:23. |
|
|||
|
|||
Sv: Nytt år och massor med förväntningar och längtningar
Det jag mest längtar efter är att få köra på en okänd väg och stanna vid en vägkant "in the middle of nowhere" och plocka lite frön eller en blomma och bara andas in atmosfären och dofterna runt omkring, det är Grekland för mig! Sedan komma tillbaka till byn där vi bor, vila lite, ta ett glas retsina på balkongen och gå ner till en god middag och kanske lite mer vin och en grekisk kaffe. Sen hem till balkongen/altanen igen och sitta och titta ut över havet med (förhoppningsvis) en liten kisse i knäet.....
Catlady, som längtar så det gör ont i själen......... PS: förresten vilken bergsväg som helst går fint bara den är grekisk! Tex Katara-passet eller vägen mellan Pigadia och Spoa och vidare till Olymbos på Karpathos! Finns så många fler...... Senast redigerad av Catlady den 2021-01-04 klockan 01:19. |
|
||||
|
||||
Sv: Nytt år och massor med förväntningar och längtningar
Den kan jag verkligen hålla med om.
|
|
|