Masse! Mitt möte med Agia Marina (Egina) är inte mycket att skriva om. De minnen jag har därifrån är: bussresan från Arlanda till Oslo och Gardemoen (tur och retur) eftersom vi hade flygstrejk i Sverige. Därefter båtfärden i åska och regn innan vi nattetid kom fram till hotellet. Det första jag alltid gör när jag kommer till hotellrummet är att gå ut på balkongen för att se storleken och utsikten. Här kunde den utlovade balkongen möjligen rymma en liten pall, om det funnits någon. Att vi själva fick bädda sängarna kunde jag ta men inte den så kallade balkongen. Dagen efter fick vi ett nytt rum med både balkong och bäddade sängar.
Under mina närmare femtio greklandsresor har jag bara drabbats av magsjuka en enda gång och det var här, efter ett besök på en (tack och lov) närliggande taverna. Märkligt nog är det enda gången jag inte, av någon anledning, haft tabletter med mig. Men några vänliga hotellgrannar till undsättning. Idag är pillren så små att skulle jag tappa ett på golvet behöver jag ta fram glasögonen. På den tiden var det stora koltabletter eller rättare sagt kolbitar som gällde. Vill minnas att jag tog minst tio stycken ...

Dagen efter mådde jag bra och kunde följa med på en båtutflykt.