Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-27, 22:54
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa för tjejgäng?

Hade jag ingått i ett tjejgäng med liten plånbok hade jag utan tvekan åkt till Naxos. Där finns allt som man kan önska och man kan leva väldigt billigt om man vill.

Om ni bor i Naxos stad kostar det en euro att ta sig till de underbara stränderna, med utmärkta tavernor nära strandkanten. Stränderna är flera, så det går lätt att hitta nya platser varje dag.

Själva staden är hur gullig som helst. Tar man sig upp bland smågatorna döljer sig det ena efter det andra, eller så kan man sitta vid hamnpromenaden och bara glo på det som rör sig. Det finns ett väldigt bra gyrosställe nere i hamnen, som också serverar underbara creaps, som är väldigt billigt.

Är ni ute efter disco och nattklubbar vet jag inte hur det är, men har förstått att det finns att välja på.

Skulle plånboken växa tycker jag alternativet är Mykonos. Där är det fart och fläkt, men man kan leva billigt även där. Gillar man gyros är middagen räddad. Det är dock dyrt att gå ut och dricka drinkar.
Mykonos har för övrigt några fantastiska ständer och hittar man rätt placering på kvällen kostar det inte så mycket att bara sitta och titta. Det finns onekligen en del att se!

Kommer själv att besöka båda dessa öar i sommar. Kan aldrig låta bli...

Önskar er en trevlig semester
Ann-Charlotte
Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 00:36
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Om ni nu ändå funderar på Corfu så är det fetklart ett bra ställe!

http://www.aftonbladet.se/vss/resor/...668883,00.html

Senast redigerad av ricky den 2006-04-28 klockan 00:40. Anledning: fel länk
Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 10:28
Eva Eva är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Tack för alla suveräna tips!
Det är otroligt svårt att välja
Lite får vi se vad som finns kvar att välja på, eftersom vi reser en "svår" tid..
Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 15:56

Citat:
Ursprungligen postat av Liselotte
Karpathos är helt rätt....eller varför inte Lesbos. Båda öarna har en bra prisnivå (inte alls lika dyrt som i kykladerna). Dessutom finns tillräckligt stora "städer" (läs byar) som kommer att tillgodose ert lystmäte vad gäller både nöjen/barer och shopping. Ha så kul/Liselotte
-----------------------------------------------
Har just nu två öar bokade. Det blev Karpathos och Thassos! Nu gäller det bara att välja
Det lutar faktiskt åt Karpathos som jag läst så mycket gott om här!
Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 06:25
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Jag måste bara säga det att jag inte upplevde Karpathos nattliv som så vidare bra Jag var där förra sommaren i augusti, 2 veckan. Det beror kanske lite grann på vad det är för slags nattliv ni är ute efter, men jag fann fram till en bar som jag tyckte om, och ett dansställe. Nu är jag kräsen, men inte ute efter röj nätterna igenom, men att åka ett tjejgäng till Karpathos hade jag inte gjort....
Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 06:51
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Hm, funderar över ditt förslag om Thassos. Har ett par vänner som varit dit, men tyckte inte om ön. Har för mig att det där "mysiga" inte fanns där...? Tänker på de grekiska gränderna osv. Dom har även varit till Karpathos, vilket dom gillade mkt bättre (fast dom är ju inga partypinglor direkt, så utelivet hade dom nog ingen koll på ).

Men kanske ngn annan här kan ge bättre hint om Thassos, smaken är ju delad.
Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 10:40
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Hej

Jag skulle föreslå Skiathos även om endel tycker att det är dyrare där MEN det går att leva billigt även där om man vill och det är röj om du vill ha det. Sen ska man väl tillägga att det beror nog lite på när man åker också.

Då skulle jag också föreslå att ni ska bo på Hotell Iris inne i stan för där har du nära till utelivet och kan gå hem och sitta på balkongen och ta en drink för att slippa betala dyrt ute.....

Hälsn Monica som varit där både med familj och tjejkompisar . Och det ska tilläggas att det passade bägges behov !!! Man rör sig bara i olika delar av stan vid olika tidpunkter.......
Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 22:50
Jorgen Jorgen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Testa kanske östra Kreta ,Hersonissos är ju populärt bland svenskar
men jag bodde en gång i Malia ett par km mer österut där var ganska
bra drag då och inga svenskar. IOS är ju aldrig fel , bra stränder, farout,
,,Totala lugnet kanske Folegrandos,händer inget.. mitt tips Testa östra Kreta.

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-07 klockan 00:11. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 23:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Karpathos kommer inte att göra er besvikna. Gott om nattliv och definitivt mer än ett disco om ni åker under högssäsong. Här kan ni roa er på ställen som nästan bara spelar grekisk musik och inte stänger förrän solen går upp.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 23:30
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lena*
Hm, funderar över ditt förslag om Thassos. Har ett par vänner som varit dit, men tyckte inte om ön. Har för mig att det där "mysiga" inte fanns där...?
Oavsett vilken ö man pratar om, så finns det människor som varit där och inte tyckte om den. Läs trådarna om Thassos så ska du få se att flera av dem som har varit där har ön som sin favorit.
Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 00:09
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Javisst, Elisabet, är det så. Alla öar passar inte alla. Därför är det ju av vikt att fråga sig _varför_ personen ifråga gillade/inte gillade stället, annars är det ju meningslöst.

Men men, forumet är väl till för att ex dela med sig av erfarenheterna!

Hej från Lena*.
Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 10:07

Det här forumet är toppen!
Tack alla för era råd och syn på dom olika öarna.

När jag själv tänker tillbaka på mina öluffar för ca tio år sedan så var det dom mindre öarna dom bästa. Antiparos med ett väldigt litet utbud gjorde att "alla" samlades på samma ställe. Ung som gammal, par och singlar! Det tycker jag var väldigt mysigt och man träffade massor av nya människor. Där blev det så att vi tillsammans med andra vi träffade, hyrde en villa vid huvudvägen.

Dom senaste två åren har jag varit på typiska turistorter. Där är man så anonym och det vill jag inte ha.
Finns det en eller två mysiga barer med musik och bra stämning så är vi helnöjda. Att det finns alternativ till att gå och dansa någon gång är det också trevligt, men inget måste.
Vi orkar inte längre som vi gjorde förr....
Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 10:21
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

[INDENT][Dom senaste två åren har jag varit på typiska turistorter. Där är man så anonym och det vill jag inte ha.
Finns det en eller två mysiga barer med musik och bra

Ja då måste ni ju välja Karpathos då

[/INDENT]
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.