|
|||
|
|||
Mythos
Hejsan!
Kanske inte alls är en nyhet för er men idag har vi köpt Mythos på Systemet här i Sverige Så kul för oss som ännu inte kan åka till Grekland 🤗 |
|
||||
|
||||
Sv: Mythos
Ja, dessa brukar jag köpa, när jag kommer till ställen som har den. Dom hade den på mitt lokala bolag, men de tog bort den sen.
|
|
|||
|
|||
Brukar vi också köpa. Inhandlade en hel kartong förra veckan. Systemet i Vimmerby har haft det i flera år till vår stora glädje. Yamas på er.
Kerstin |
|
||||
|
||||
Här finns det 51 st i butiken!
Välkomna till Jönköping🍺 / Kajja |
|
||||
|
||||
Smaken är som alla vet delad. Mythos finns på vårt systembolag men jag köper den aldrig, då jag tycker den är blaskig - smakar avslagen.
|
|
||||
|
||||
Det gäller att hitta ljuspunkterna i tillvaron. Jag skulle väldigt gärna befinna mig i Grekland och äta och dricka allehanda godsaker. Dock tillhör inte Mythos en av dem.
Men en ljuspunkt i tillvaron när jag är i Sverige och inte i Grekland är att jag här kan inhandla och dricka Staropramen som numera är mitt förstaval vad gäller öl. Även en kall Karlovacko duger fint. Förvisso inte grekisk öl, men i mitt tycke väldigt god. Masse |
|
|||
|
|||
Har allltid Mythos och Hofbräu hemma utifall att
Har inte ditt lokala bolag kan dom ta in Mythos Finns i ordinarie sortiment så behöver inte vara en kartong Njut till saganaki, Pastisio, taramosalata o färsbiffar, citron potatis till läs Jannes guider o planera sommaren |
|
||||
|
||||
Första lunchen i Grekland är alltid en grekisk sallad och en iskall Mythos. Det hör till.
Jag är inte mycket till öldrickare överhuvudtaget. Här hemma blir det 2 - 3 gånger per år, till silllen på jul- påsk- och eventuellt midsommarafton och då dricker jag helst en säsongsöl från Oppigårds, bara för att vara lokalpatriotisk. Men första lunchen i Grekland är helgad åt Mythos ända sedan allra första besöket. Traditioner är traditioner. Karin |
|
|||
|
|||
Citat:
Kerstin |
|
|||
|
|||
Ja, en kall Mythos här hemma under blommande körsbärsträd och med regnet hängande i luften samt en svalkande bris, så ger den inte riktigt samma känsla som att efter en svettig vandring flämta i skuggan av en tamarisk med en iskall Mythos i strupen🤗
|
|
|