![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ytterligare en ledtråd: Ön förknippas till viss del till kunglighet. 😀 |
|
||||
|
||||
![]()
Kunglighet? Hmmmm... Det leder tanken till Aga Khan, så då säger jag - Agathonissi!
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kan det vara på Chios och den obebodda byn Anavatos? |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, tanken kan leda i den riktningen, men - nej, Agathonissi är det inte. Mer fysiskt, förefaller det vara……😀
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej, på Chios är det inte.😀
Ledtråd: Agios Konstantinos hittar man här, liksom på många andra öar. |
|
||||
|
||||
![]()
Milos, då?
/Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inte varit där men jag gissar på Astypalea.
Marilene |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, inte Astypalea.😉
|
|
||||
|
||||
![]()
Telendos?
Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är det Telendos!! Grattis, Birgitta!
![]() ![]() Plötsligt arrangerades en kulturfestival i miniformat, med bl.a. framträdande av olika musikgrupper på olika ställen på ön. Ett sådant var vid tempelruiner omedelbart ovanför Hohlakas beach. Tjejerna dansade i motljuset med kungligheten; Den gråtande prinsessan strax till höger och utanför bild. Ruinbyn med det i stort sett raserade kapellet Agios Konstantinos ligger på öns norra sida, högt upp och synnerligen otillgängligt. Ändå - ruinen av kapellet (återstår korselden) helgas fortfarande. Själv har jag vid besök på Telendos haft kapellet som mål för vandring under morgontimmar. Hade ytterligare några ledtrådar på lut: 1. Saknar P-skyltar 2. Har ett graderat Eros, som kräver vissa färdigheter. 3. Välkänd på detta forum har njutit av utsikt. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gav mig inte! Har snart läst in mig på alla öar i Grekland.
Punkt 3. är Monica P som bor/har bott på ön? Eller Riitta. Vi har bara varit på dagstur från Kalymnos. Med oss i båten hade vi en gris i en säck, som sen släpptes ut när vi kom till Telendos. Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Bakom punkten 3. döljer sig Janne, som i inlägg om Telendos uttrycker sin förtjusning över utsikten i riktning Kalymnos där han då satt
på Studio Evagelias altan. Och jag håller med! Utsikten skiftar med ljuset och är magisk. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|