|
||||
|
||||
Sv: Sol och sommar???
Citat:
Den bär rikligt med "bär".Stocken är planterad utomhus i söderläge. Har dragit in rankor i "kuvösen". Skördar två ggr. dels inomhus i Aug, dels utomhus i Sep/Okt. Kan odlas upp till växtzon IV. Har testat olika sorter i krukor, men ej lyckats. Denna ranka är nu på 4:året . Mvh Tom (som lovar att skicka bild innan skörd) Senast redigerad av Tom den 2006-05-07 klockan 22:59. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Sv: Lite Grekland i solen på terassen
Citat:
Älvsbyn ligger så att det påfallande ofta är både varmast och kallast i landet här (fast inte samtidigt förståss ) både på sommaren och på vintern. Det har inte bara med avståndet till havet och fjällen att göra utan även med att det inte ligger så högt. En dag i början av januari för ett par år sedan hade vi också varmast i Europa Igår kom vi dock bara på 2a plats i Sverige |
|
||||
|
||||
Citat:
Tillräckligt med druvor för en sats vitt vin, har jag ännu inte skördat . Det har blivit 20-25 klasar hittills. Men i år hoppas jag att det blir till en 10 liters sats. Som det ser ut nu ska det inte bli omöjligt. Sen får jag tappa lite kåda från en fura. Vips så har jag ett Retzina-Vin ! /Tom |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som är glad för de flaskor hon har kvar från Kreta! |
|
||||
|
||||