Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-11, 22:21
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Grekland mindre än 1 vecka ?

Jag har en person på min arbetsplats som mer och mer har engagerat sig i mina berättelser om tidigare Greklandsbesök, och nu även sommarens kommande Skiathos/Skopelos-tripp.

Denna kvinna som det gäller, har tidigare varit på flera olika weekend-resor till större mellaneuropeiska städer men vill gärna utforska vad Grekland kan ha att ge henne.

Frågan blir då om någon annan plats än Aten kan erbjuda en vistelse på 3-4 övernattningar. Mina beskrivningar av Aten i eget tycke lockar inte, jämfört med vad jag berättat om öar vi besökt. Tidpunkten denna resa kan tänkas för min bekant är tidigast månadsskiftet juli-augusti. Det är inte så att det är något fel på Aten men storstad känns inte aktuellt när hon vill att jag ska ställa frågan vidare.

Tanken är alltså i princip: en ö i Grekland med flygplats, vistelse c:a 3-4 övernattningar, bryta mönstret av storstadsbesök och finna "mindre plats än så" och bekanta sig med själva landet Grekland.

Kanske en väldigt brett ställd fråga, men jag börjar så här.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 22:30
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Standard Sv: Grekland mindre än 1 vecka ?

Ska det vara en "färdig" resa alltså, eller kan hon tänka sig att boka biljetter och hotell själv? Om det andra alternativet är tänkbart, så tycker jag att alla öar med flygplats är bra alternativ! Kreta, Rhodos, Samos, Naxos, Karpathos, Skiatos, Zakynthos för att nämna de jag först tänker på.

Ett annat alternativ är att åka båt till någon ö, det går ju rätt snabbt från Pireus numer till ganska många öar i Kykladerna. Och till de saroniska förståss.
Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 22:41

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Ska det vara en "färdig" resa alltså, eller kan hon tänka sig att boka biljetter och hotell själv?

Boka själv lät intressant när jag beskrev hur gången brukar vara när man med flygstol har kommit av planet och ska ordna boendet.

Och inte tänkte jag på det att det antagligen finns hur många alternativ som helst när man bokar sin utresa och hemresa, baserat på hur många nätter man vill tillbringa där. Stor käpphäst för henne var att för lång vistelse blir tärande på ekonomin.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2006-05-12, 09:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Stor käpphäst för henne var att för lång vistelse blir tärande på ekonomin.
Det kostar inte mycket mer att vara borta en vecka. Flyget kostar säkert detsamma och äta ska man ju göra oavsett om man är hemma eller borta. Extra utgifter blir boendet, men det är ganska billigt.
Svara med citat
Gammal 2006-05-12, 10:28

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Det kostar inte mycket mer att vara borta en vecka. Flyget kostar säkert detsamma och äta ska man ju göra oavsett om man är hemma eller borta. Extra utgifter blir boendet, men det är ganska billigt.

Det var så jag tänkte lite också faktiskt. Frågan jag fick är inte ens ett dygn gammal så jag får smälta svaren här med andra funderingar jag kläcker själv när jag kommunicerar med kamraten.

Hasse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:28.