![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Sjöborren för trevlig och rolig läsning på morgonsidan! Det kommer att förgylla dagen under tiden jag håller på att packa.
Jag måste nog ta fram ouzoflaskan jag köpte i Tallinn (!) förra veckan för att skapa lite mer greklandskänsla, så här dagen innan. På Kreta lärde vi oss att förutom is i ouzon ta saften av en halv citron i drinken. Vilken tur att jag har en citron hemma också! Birgitta, med nedräkning. |
|
||||
|
||||
![]()
Att packa med ouzo skulle inte vara så dumt!
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jo, jag ska till Amorgos och sen tar jag några dagar hos vännerna Vaggelis och Effie på Naxos. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse, det är förstås en smaksak hur man vill ha sin ouzo. Själv gillar jag både sketo och med is ibland. Lite beroende på. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Masse du skrev: kan riktigt se och känna hur det var när vi träffades …
Det finns tillfällen/möten man inte glömmer. Ett sådant var när vi träffades första gången. Det var på Tilos och resturang Nautilos där Masse med fru och jag med man åt lunch - för att förtydliga att det inte bara var jag och Masse. ![]() Nästa gång jag beställer en ouzo ska den vara σκέτο - utan is och vatten och tänka på er … ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Så härligt att läsa att vi har resenärer på gång både till Pale och Amorgos. Två ställen som jag aldrig har sett men gärna skulle vilja. Ser fram emot era rapporter! Trevlig resa! Masse |
![]() |
|
|