|
||||
|
||||
Bästa maten?
Grekland tvåa bara?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bästa maten?
Gott så tycker jag.
Men tycker att indisk och thailändsk är ett strå vassare. |
|
||||
|
||||
Och Sweden
Vi måste ha gräslig mat..med tanke på att England ligger på 29e plats!! / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Av de länder som jag har besökt så instämmer jag helt i topp tre. Kul också att mina två favoritländer, Spanien och Grekland, placerar sig där.
Masse Senast redigerad av Masse den 2022-12-23 klockan 17:52. |
|
||||
|
||||
På tal om olika länders kök. Den kände kåsören Herman Lindkvist hade sitt speciella sätt att beskriva sin ranking av olika kök. Det var väl omtalat att han älskade sina år i Paris och att han inte var förtjust i Madrid. Kanske maten därvid hade viss betydelse eftersom han i en av sina böcker skrev fölande.
”Ahh, ofta när jag intog en måltid i Paris så kunde jag se framför mig hur kocken står i köket och tillagar densamma iklädd vita handskar. I Madrid kändes det mera som om kocken bar boxhandskar.” Masse |
|
||||
|
||||
England ligger långt ner på min lista. Därefter Tyskland. Men en bra fish and chips tackar jag inte nej till.
|
|
||||
|
||||
Inget grekiskt på julbordet. Men så fort helgerna är över blir det garanterat grekisk mat.
Senast redigerad av sjöborren den 2022-12-23 klockan 18:45. |
|
||||
|
||||
Intressant om den här listan...hemska tanke..hade varit resultaten i Eurovision Mello som det vid en snabb titt ser ut som Fast Norge är ju osynligt sist..precis som det ska va Och nu inväntas bara alla 12r till Sverige / Kajja |
|
|