![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är i den lyckliga situationen att vi ska åka till Samos på söndag.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förresten, varför står det i svenska medier att tempen är 27 grader på resmålet? Men är man på plats själv så är det kanske 35 grader. Någon som känner igen sig? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag/vi har haft koll på detta fenomen ganska många år. I mitten på Maj kommer sommaren till Santorini. Då menar jag att det är varmt på kvällarna. För att inte råka ut för någon kylslagen kväll på tavernan vi besöker så packar vi ned en lättare kofta eller tröja. Jag var nyss inne och kollade Yahoovädret, de säger cirka 15 grader och då kan man normalt räkna med att det är + 2 grader. Från mitten av Maj brukar vi normalt klara oss utan extra kläder på kvällarna. Nu har vi bara en vecka kvar innan vi är på Santorini och då vet om våra tankar och drömmar slår in!
MVH Yeasou ![]() [IMG]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Ulf/Mina%20dokument/Mina%20bilder/APhotoalbum/Solnegång%20över%20Sikinos.jpg[/IMG] |
|
||||
|
||||
![]()
Oj jag tryckte på fel knapp!
Här är bilden som jag skulle skicka med! Ursäkta detta feltryck ![]() MVH Yeasou ![]() http://i76.photobucket.com/albums/j7...verSikinos.jpg |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var där, på Samos, förra året i början av juni. Då var det skönt på kvällarna. Behövde ingen tröja och långbyxor.
Nu åker du lite tidigare, så ta med dig en tröja. Glömde önska dig en trevlig resa. Lotta |
|
|||
|
|||
![]()
Tack allihop! Jag har dykt längst in i sommargarderoben och hittat en tunn jacka som kan funka såväl för eventuella kylslagna kvällar som vid klosterbesök och utflykter upp i bergen (det högsta på 1437 m har jag lärt mig).
Ååå vad härligt det ska bli ! ![]() Tua |
|
|||
|
|||
![]()
Synes kanskje "værmelderne" her er vel optimistiske...
På denne tiden er langbukse og en tynn ytterjakke et "must", men liker dere å sitte ute utover kvelden/natten, må dere finne et sted med varmelamper... Eller ha tykk genser under jakken. De varme dagene (23 - 25 grader) gjør at 15 grader faktisk føles ganske kaldt... Suppler med litt vind, og man bent fram fryser. Men kanskje er det bare jeg som er en pyse...? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefteris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jaja, det får bli som det blir för vädret kan man ju inte göra så mycket åt tyvärr...fryser väl förhoppningsvis inte ihjäl ![]() Malin - 11,5 dagar kvar... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
t ex 35 på dan och 15 på natten...då blir det nåt mellanting som 25 grader ca |
|
||||
|
||||
![]()
De temperaturangivelser som ges i media är temperaturen ett visst klockslag, ofta på morgonen. Då är det ju inte lika varmt som den tid man själv vanligen kollar, eller hur Ricky
![]() |
![]() |
|
|