|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 5628
Hej alla
Nej Och nej Icke Inte där heller //PA |
|
||||
|
||||
Ios?
/ Anne |
|
|||
|
|||
Kalymnos/Telendos?
|
|
|||
|
|||
Hej bägge
Nej Och nej //PA |
|
|||
|
|||
Telendos....
|
|
|||
|
|||
Hej Balmeach
Nej, Kritor har redan gissat på Telendos! //PA |
|
||||
|
||||
Zakynthos?
/ Kajja |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Tenedos?
|
|
|||
|
|||
Re: Bildgåta 5628
Kalamos?
/Ulla |
|
|||
|
|||
Hej bägge
Bäste yngling, menar du Telendos så är svaret nej, samma gäller för Tenedos, som är en turkisk ö, den heter Bozcaada på turkiska. Du får ta ett snack med allas vår favorit Erdogan, om Tenedos skall tillhöra Grekland. RÄTT, Grattis I närheten av Episkopi på norra delen av ön. |
|
||||
|
||||
Citat:
Gissningen var faktiskt Tenedos, som den heter och inget annat. Fråga gärna den grekiska befolkningen, som bor kvar i en by uppe i bergen. Så visst är den grekisk. Snart säger du väl att Smyrna är t*rkisk med /Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Var ligger denna Tenedos, jag hittar bara Bozcaada när jag söker på nätet? Ha de gôtt //PA |
|
|||
|
|||
Googlade på Tenedos och hittade en film på Youtube och nog hör den till Turkiet.
Kerstin |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Jo, jag vet. Dock var det så här att Tenedos och Imvros skulle tillhöra T*rkiet, trots att det i princip bara bodde greker där. I Lausannefördraget fastlogs det att öarna skulle ha självstyre, men redan 1926 avskaffade Atat*rk & Co denna lag och förbjöd grekisk undervisning. 1927 var 97 % greker på Imvros och idag är det 3 %. Resten är ja-ni-vet-vad. Och nu är hans efterträdare Erd*gan ute efter resten av de grekiska öarna... /Netwolf |
|
|||
|
|||
Hej Netwolf
Citat:
//PA |
|
|