|
||||
|
||||
Föregångare?
Janne. Var detta föregångaren till Riktiga vykort?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Föregångare?
Visst var kassetterna gula om jag minns rätt …
|
|
||||
|
||||
Jo, du minns rätt, både kassetten och det vadderade påsen var gul.
Det var mycket man fick stå ut med i arbetet på Postens kontor när höjdarna kom på att vi kunde sälja allt möjligt i kassan. På uppfinningsrikedomen fanns inga gränser. Det var billigare att köpa en kassett, kuvert och porto än att köpa Postens Ljudbrev! Dessa "Ljudbrev" kom i början av 80-talet och har nu förpassats till Postmuseum. Jannes utmärkta "Riktiga vykort" kom senare, kanske i slutet av 90-talet. Och denna Jannes uppfinning var ett bra drag och finns fortfarande. Värst var det när vi kunde sälja V65. Fredagseftermiddagarna ville man helst slippa, då alla spelare invaderade postkontoren! Birgitta, f.d. postarbetare. |
|
||||
|
||||
Men, vänta nu. Det var väl torsdagar?
|
|
||||
|
||||
Kanske minnet sviker,,,,,,,
Birgitta, icke spelare |
|
||||
|
||||
Jag minns också mycket väl dessa kassetter från den tiden. Jag jobbade då i kassan på Posten.
Jag tyckte nog att de var ganska trevliga. En väninna till mig hade sina barnbarn boende i Brasilien och hon brukade läsa in sagor på svenska på banden och skicka till sina barnbarn. Detta var ju före mobilernas tid och på det sättet fick barnen både träna sin svenska och höra mormors röst. Ulla |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tjänsten lanserades till julen 2002, och sex månader senare sa jag upp mig och blev en fri man.
|
|
|