|
||||
|
||||
Jag och mina memoarer
Så har då dagen kommit för avslöjandet om att jag har börjat skriva mina memoarer. Jag är mycket nöjd med titeln, som är så bra att jag inte vill avslöja hela ännu. Om jag ersätter delar av titeln med X så heter boken så här: "xxxxxx xxx xxxxx – En okänd människas memoarer".
¨ Boken är uppdelad i ett hundratal ämnen. Några exempel på ämnen är: Jag och mina bilar, Jag och mina fall, Jag och min ungdom, Jag och mina arbeten, Jag och mina filmroller, Jag och mitt Indien, Jag och mina intervjuer, Jag och mina lägenheter, Jag och mina djur, samt Jag och mina tatueringar. Varje ämne innehåller ett tiotal kapitel. Några exempel på kapitel är: Den brinnande ormen i Rösjön, Örhänget på varvet, Ormen, kossan, paddan, toaletten och familjen, Korallen i foten, Kackerlackorna i luften, Ägget som ramlade ut, När jag oljade ner mig med utsikt, Att hitta 100 kr, Att sova med höns, Den livslånga Bubblan på Tykos arm, samt Elefanten eller grisen. Vilket ämne som bilden nedan tillhör kanske ni kan gissa. |
|
||||
|
||||
Sv: Jag och mina memoarer
Nämen, vad häftigt! Den längtar jag efter att få läsa
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Den förbokar jag!!!
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Verkar bli ett omfattande verk. Ska bli så spännande att läsa. Masse |
|
|||
|
|||
S å å hyggelig, Janne. Det gleder meg!
Du har svært god skriveevne, ‘lesbarheten’ er absolutt topp. Er overbevist om at du jobber hardt med stoffet, men for leseren virker det som ordene og setningene lett triller ut av deg. Håper du tar med historien om da du var lege.... |
|
|||
|
|||
Den ser vi fram emot med spänning
Kerstin |
|
||||
|
||||
Janne:
När jag började läsa några exempel på kapitel; Örhänget på varvet, Elefanten och grisen, När jag oljade ner mig med utsikt o.s.v. började jag titta i min almanacka. Kan det månne vara 1 april idag? Nej det var det inte! Nu stiger spänningen hos mig. Den kommer väl också att handla om greksallader och bröllop på Santorini? Jag ställer mig i köpkön för detta omfattande verk. Birgitta |
|
|||
|
|||
Vad roligt och en bra idé, Janne Du har ju verkligen ha skrivkonsten i dig och att du har börjat marknadsföringen här är ju en bra start🤗
|
|
||||
|
||||
Vilken fin nyhet! Och du är inte ens i Limeni på Peloponnesos (i alla fall tror jag det).
Lycka till! / Anne |
|
||||
|
||||
Jättekul Janne!
Lycka till med skrivandet! //Conny |
|
||||
|
||||
Åh vad skoj Janne!
Den ska bli spännande att läsa! Har du satt någon deadline? Så vi vet vad vi har att vänta tills.😉 Maria |
|
|||
|
|||
Kan vi förboka också från Finland❓
|
|
|||
|
|||
Vilket häftigt upplägg! Vad påhittig du är! Blir kul att få läsa! 🤩🤩🤩
Om man får komma med lite feedback så kan jag tänka att det skulle låta ännu häftigare om du vände på ordföljden på ämnestitlarna. Som tex Mitt Indien o jag, Min ungdom och jag, Mina intervjuer och jag osv Oavsett sällar jag mig till kön för förbokning! Allt gott! 🤗 |
|
||||
|
||||
Tack snälla för den glada responsen.
Jag återkommer längre fram med mer information. |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
|||
|
|||
Det ser vi alla fram emot! Du skriver så bra, Janne!
Sällar mig till förbokningskön.... Catlady, som längtar så efter Grekland...... |
|
|