|
||||
|
||||
Ubåtar i Grekland och annorstädes
Det är mycket skriverier om en sjunken ubåt nu. För tjugo år sedan fanns det en ubåt på Santorini. Ägarna lockade med att man skulle få se spår av det svunna Atlantis. Det lät väldigt intressant, ända till vi såg ubåten, som såg ut som ett grekiskt hemmabygge.
Året efter låg ubåten och såg väldigt ledsen ut i småbåtshamnen i Vlychada. Jag har även sett en liknande ubåt i hamnen i Chania. Skulle ni våga följa med i en ubåt i Grekland? Dum fråga, men ändå. |
|
|||
|
|||
Sv: Ubåtar i Grekland och annorstädes
Åh fy tusan och aldrig i livet!
Trångt,instängt å en massa vatten ovanför skallen,panik!!! Hoppas dom hittar Titanic-ubåten…… Pia |
|
|||
|
|||
Måste instämma med Pia! Fy och usch, alldeles för osäkert.... Finns ju glasbottenbåtar om man vill titta på havsbotten och fiskar.....
Gillar inte heller vatten över huvudet utom när jag dyker i "spat"...... Catlady, som hellre hoppar fallskärm (igen)... |
|
||||
|
||||
En röd liten båt såg vi i Chania, men det är ju ingen riktig ubåt förstås. Men man sitten väl under vattenytan, eller om det är bara så att det finns fönster under vattenytan. Har inte själv varit på en sådan och vill inte göra det heller. Känns för instängt för mig.
Men man kan kolla vad folk tycker på Tripadvisor: https://www.tripadvisor.com/Attracti...ure_Crete.html / Anne |
|
||||
|
||||
Man har nu hittat vrakdelar på botten. Dessutom har amerikanska flottan uppfångat ljud från vad man tror är själva implosionen. Ruskigt!
Masse som älskar att åka på och simma i havet, men inte i ubåt |
|
|