|
||||
|
||||
’J🎵Hå hå jaja, hå hå ja ja, hör hur det blåser i träa idag
Jag fryser ute och jag fryser inne. För två veckor sedan
I Grekland, var jag nära att smälta bort.🥵 Kikar ut genom fönstret och ser vinden ruska rönnsumaken tills de gula gröna orangea bladen släpper taget och virvlar bort. Det är när jag står med baken mot en varm kakelugn, jag kommer tänka på något som både värmer och får livsandarna att piggna till, nämligen ouzo. Min man tycker det är en bra idé, även förslaget om ouzo meze. Googlar på meze för att få inspiration, och hamnar i ett inlägg från Kalimera daterat 2023-03-23. Snart flödar inspirationen vilket resulterar i: Gemista (fyllda paprikor) och Spetsofai (kryddstark korv, lök, paprika, tomater). Ouzo, kryddstark korv och stearinljus gör att vi snart behöver lite svalka. På armlängds avstånd finns en flaska retsina. Tack för att jag gav mig själv stor inspiration (!) Senast redigerad av sjöborren den 2023-10-24 klockan 20:38. |
|
|||
|
|||
Sv: ’J🎵Hå hå jaja, hå hå ja ja, hör hur det blåser i träa idag
ALLA recept för att bekämpa kylan är bra!!
Och, tyvärr, lär vi väl behöva dem framöver........ Catlady, som väntar på årets bästa dag 21 december.... då blir det inte mörkare i alla fall |
|
||||
|
||||
Sv: ’J🎵Hå hå jaja, hå hå ja ja, hör hur det blåser i träda Ida
Hahaha..Sjöborren..jag trodde att du hade gjort ny text till den sången men hur jag än försökte fick jag inte ihop det Kände mig inte lite dum där🙈
Catlady, "Midvinterafton" är nåt vi alltid firar här hemma. / Kajja |
|
||||
|
||||
Kajja! När jag var ung, för hundra år sedan, var den populärar. Även i idag, kan du lyssna på Sven-Ingvars när de sjunger flottarkärlek.
|
|
|||
|
|||
Aj då, kollade almanackan och i år är det visst 22 december
Nå, årets bästa dag i alla fall! Vintersolståndet! Catlady, som också firar just den dagen........ Senast redigerad av Catlady den 2023-10-24 klockan 21:08. |
|
||||
|
||||
Försökte redigera min text som inte blev bra, vilket inte gick. Varför?
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
|