![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
För mig är det ungefär samma som för Wolfen.
Kalamares är en favoriträtt både i Grekland och Spanien. Men hel fisk blir det i princip aldrig i Grekland. Däremot gärna musslor och räkor. I Spanien och då bl a på Kanarieöarna finns däremot prisvärd och god djuphavsfisk. På Fuerteventura blir det alltid Sjötunga Meuniere minst en gång i veckan när vi är där. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Det brukar bli fiskrätter några ggr per resa. Jag gillar svärdfisk. Men som skrivs här, fisk är ju ganska dyrt....
//Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tonfisk brukar slinka ner.
På Agathonissi åt vi väldigt färsk fisk som Jannis på taverna Glaros grillade och fileade åt oss. Detta med brynt smör var en fantastisk rätt! Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men i övrigt. Kommer ihåg en liten kusttaverna, där de hade en fisk i storlek som en större abborre att erbjuda. När jag efterfrågade ville de först inte säga det, men sen sa de "not expensive. about 40 €. Enough for the whole family". Huvud o ben går ju bort, så det är ju inte mkt mat kvar, så nä tack. Men. På turisthak brukar de servera portioner av fisk och det brukar vara någorlunda överkomligt, så det händer att vi tar ibland. Brukar vara helt ok oxå. ![]() /Netwolf |
![]() |
|
|