![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
har också fått min taxfree katalog. där står jag kan förbeställa till alla destinationer i grekland, utom, athen........... vet ej om jag kan beställa till hemresan. har inte fått ngt vettigt svar på det från sterling.......
var väl inte så jättepanik, så exotiska varor och pris var det inte...... |
|
|
||||
|
||||
|
Vi Reser med Apollo/SAS. Vi varken får eller kan handla taxfree på
utresan. SAS har inte ens någon försäljning på utresan! Sprit går att köpa på Chanias flygplats! Om jag minns rätt var det nästan billigare i butikerna? Kröken i Grekland är betydligt billigare än i Sverige, men dyrare än vad den är i Tyskland och Italien. |
|
|
||||
|
||||
|
All taxfree-försäljning inom EU togs ju bort för några år sedan, så varken försäljningen i flygplatsernas butiker eller i flygplanen är momsfria - även om Apollo märkligt nog fortfarande säger att de skickar ut sin taxfreekatalog.
Min erfarenhet är att vissa alkoholdrycker är billigare på flygplatserna, andra i butiker. |
|
|
||||
|
||||
|
nå, vilket gäller? kan jag förbeställa parfym på hemresan eller får jag inte handla något alls på förbeställning? varken för invärtes eller utvärtes bruk?!?!!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Du anar inte vilka VIDRIGA doft-plagiat (Ja ÄKTA PLAGIAT) du annars blir pådyvlad, HUUU !(I lokala affärer menar jag då...!!!) //Missluktad GUPP PS föresten har dom ofta "drajver" på flygningarna, vilket renderar min allergiska äkta hälft besvär, som tillochmed utlöst syrgasbehandling ombord. !!! Så vänta med att öppna förbpackningen till efter landning snälla ........DS
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
|
|