![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne! Har hört att i Zakynthos stad är det lite stökigt? Såg att en del resebyråer har tagit bort resor dit! H/ Kjell.
|
|
||||
|
||||
![]()
Zakynthos stad skulle jag inte bo i, jag får liksom ingen känsla där.
|
|
|||
|
|||
![]()
Har bott i både Argassi och Kalamaki.
Gillande stranden i Kalamaki bättre än den i Argassi. Dock gick buss från Argassi till Banana Beach som var suverän. Ta en tur till Olympia när du är på Zakynthos Hoppar på bussen i byn, körs till huvudorten, färja till Fastlandet o buss till Olympia med gudning Kostande 50 E innan pandemin pp |
|
||||
|
||||
![]()
Ok! Tack för svaret Janne!
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi bodde i Argassi 2002.
Mest fulla å skväliga engelsmän Vi tog färjan över till Kefalonia ett par dagar och sen for vi även till Olympia. Det dom ska ha👍för är att det finns många fina stränder,har man tur kan man få se en havssköldpadda. Men som sagt det är längesen vi var dit å saker kan ändras. Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle rekommendera Porto Davia eller Ionian Hill Hotel som ligger i utkanten av Argassi. Därifrån tar man sig snabbt med bil till den underbara tavernan Agnadi för middag och till de härliga stränderna på Vasilikoshalvön.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Att Zakynthos stad skulle vara stökig har jag svårt att tro. Snarare lite tråkig tycker jag. Men eftersom du har läst det nånstans så är det väl så. Laganas huvudgata däremot är en riktig partygata, speciellt i högsäsong...men eftersom vi alltid reser utanför säsongerna är det inget vi har lidigt av. / Kajja ![]() |
![]() |
|
|