|
|||
|
|||
Mygg på Serifos?
Läste här på forumet ett inlägg om att det finns mycket mygg på Serifos, någon som har samma erfarenhet? Vi har tänkt att åka dit och till Sifnos på vår båtluff i början på juli, men blev nu lite tveksam till Serifos eftersom jag och sonen brukar bli uppätna. . Träffa inte på en enda liten mygga i fjol då vi var på Amorgos, Iraklia och Naxos och det var bara så SKÖNT. Rossa.
|
|
||||
|
||||
Sv: Mygg på Serifos?
Citat:
Barbro |
|
|||
|
|||
Ja det stämmer, men där var vi bra en dag i fjol så det hade jag glömmt. Men i år ska vi va där några fler dagar och titta runt. Men det var skönt att höra att det är myggfritt där.
Rossa. Citat:
|
|
||||
|
||||
När vi var på Serifos i september såg vi inte en enda mygga, men jag vet inte hur det är i juli.
|
|
|||
|
|||
Tyvärr tyvärr... Vi båtluffade för två år sedan i juni och var bl a på Sifnos. Ön var verkligen jättefin, vi bodde nere i Paros.
Myggen var dock en mindre trevlig upplevelse. De var små och märktes knappt -förrän efteråt! Sällan har vi haft så mycket myggbett. Samtidigt tyckte vi väldigt mycket om Sifnos och rekommenderar ändå varmt ett besök.... men mygg... det fanns det... Men det finns ju myggstift också! //SAS |
|
|