|
||||
|
||||
Bora Bora
Jätteoväder i Grekland just nu. Värsta översvämningarna någonsin på Rhodos och två omkomna på Limnos!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Bora Bora
Tack för nyhetsförmedlingen Netwolf. Så sorgligt, 😢 en av dem som dog skulle rädda sin bil med traktorn, men blev övermannad av vattenmassorna i samma veva...
|
|
||||
|
||||
Ingen får ge sig ut på Rhodos vägar under 24 timmar. När jag var där i höstas regnade det så mycket att ingen kunde köra på vägarna på flera timmar. Jag, och många med mig, satt och tryckte på tavernorna i timtals.
|
|
|||
|
|||
Ruskigt!!
Enligt Katimerini har det kommit över 300 mm regn Arma människor, det har varit mycket för Rhodos-borna nu! Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Usch vad hemskt!
//Conny |
|
|||
|
|||
På Samos rejält med regn och åska plus liten jordbävning på de…
Det hade lugnat ner sig till imorse. Pia |
|
|||
|
|||
Citat:
Kan inte komma på att jag sett något. Kerstin, som ofta har kort minne, men..... |
|
||||
|
||||
Verkligrn fruktansvärt!
Vi har varit i kontakt med Nikos på Hotel Terinikos i Ialyssos. Dom hade klarat sig helt ok med bilderna han skickat från orten var hemska att se. Hoppas verkligen att alla får den hjälp som kommer att behövas. // KR |
|
||||
|
||||
När vi var på Tilos i höstas hade ön inte fått regn på 6 månader. Nu skyfall/översvämning på Rhodos bara några timmar från Tilos. Helt galet!
Senast redigerad av sjöborren den 2024-12-03 klockan 00:28. |
|
|