![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om de däremot gav kunder olika rättigheter skulle det finnas något att skriva om. "Alla som talar om att de blir ledsna får boka om gratis. Alla andra får betala fullt pris!" Det vore nåt det...
![]() Men... jag måste fråga igen. Vad säger avbeställningsskyddet hos försäkringsbolaget? Meningen med att ha ett sådant måste väl vara att kunna använda det i ett sådant här läge? Det borde väl täcka kostnaderna för avbokningen? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kollade som hastigt på Folksams sajt. Och det var då ett klent avbeställningsskydd som inte lär hjälpa i det här fallet:
Avbeställningsskydd Du får ersättning för de kostnader som inte återbetalas av reseföretaget (researrangören, uthyraren eller trafikföretaget) om du måste avbeställa din resa på grund av: • olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall som drabbat dig eller någon närstående* person, ditt resesällskap eller den person du tänkt besöka • att en oförutsedd händelse inträffat som orsakat väsentlig egendomsskada (till exempel brand) för dig eller någon till dig närstående* person och som gör att du rimligen inte kan genomföra resan. Du ska inte ha kunnat råda över händelsen eller känt till den då resan beställdes. (klippt från folksams sajt) |
|
||||
|
||||
![]()
Så ser det nog ut på de flesta försäkringsbolag sen finns det ju ibland naturligtvis visst tolkningsutrymme som en trogen, skötsam kund kan ha nytta av men det utrymmet är inte stort. Bra tycker jag som avskyr när folk som kan prata för sig får fördelar framför andra. Fritidsresor verkar ju ha handlagt det här helt korrekt och en tidningsartikel som någon önskade låter märkligt.
Lite kuriosa som värmer hjärtat hos mig i varjefall. Såg för länge sedan att något bolag eller aktör på området, tyvärr har jag glömt vilket, även erbjöd avbeställningsmöjlighet om ett älskat husdjur insjuknade ex katt eller hund. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Nå, hur gick det med den här familjen? åkte de och hälsade på dottern eller hur blev semestern!?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur det gick
![]() ![]() Nu är dottern o pojkvännen ihopa igen o dottern ska ner på sin sjuttielvte tur till Rhodos i september... men DET är en annan historia. För vi, övriga familjen, åker till Kreta... resan vi inte fick byta... och är (nu då) rätt nöjda med det. Det 24:e aug... dåååå äääääntligen. Så var det med det! Tack alla som engagerade sej.... Kram Lodenskan ![]() |
![]() |
|
|