![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig seglat i Grekland om kommer med största sannolikhet aldrig göra det heller. Men när jag en tidig morgon i Pera Gialos på Astypalea såg denna soluppgång önskade jag att jag hade varit ombord på någon av segelbåtarna.
![]() Fler bilder från Astypalea finns här. |
|
||||
|
||||
![]()
Helt fantastiskt!
![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En sådan soluppgång fick vi inte uppleva då vi var där - var väl inte vakna. Men Astypalia är en ö jag gärna vill återvända till. Det var värt "klättringen" då vi kom upp till Kastro och därifrån kunde njuta av den fantastiska utsikten. På nervägen stannade vi vid ett vattenhål då benen behövde vila och vätskebalansen justeras. Det var extremt varmt då vi var där.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var rött det! Mera sällan jag har sett en soluppgång i Grekland. Kommer ihåg att när vi bodde på Haris Studio i Paleochora vaknade jag tidigt en morgon och tänkte att nu skall jag kolla om soluppgången är sån som den brukar vara på Birgittas bilder. Men det var den ju inte, steg upp bakom bergen (krokodilen). Man måste vara där under rätt årstid för att se solen stiga ur havet.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här en oktoberbild, som man behåller i minnet länge: Birgitta, som börjar längta till Paleochora igen! |
![]() |
|
|