![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Å, Skopelos, ljuvliga Skopelos!
Som har allt jag kan önska sig mig för en härlig och avkopplande tid.... Catlady 🐈 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Av de här fem har jag besökt tre. Och här återfinns också ännu en av mina Top5-öar, underbara Skopelos.
![]() Och så förstås mitt Samarkand som jag tyvärr ännu inte kommit fram till, ja jag menar såklart Amorgos. Lite förvånad är jag att hon (heter det så om öar? ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här.
Amorgos i mitt hjärta! Birgitta, med 99 dagar kvar till Amorgos. |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Birgitta. Så fint att höra att du är igång med planering igen. Hoppas nu att det lugnar ner sig med jordskalvet. Vi har också 99 dagar kvar, men den här gången är drt Limnos som är målet. Ska bli spännande att utforska en ny ö som vi vet väldigt lite om.
Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Kära Kalimerianer! Vi har ett resultat!
Nu presenteras de 60 grekiska öar som röstades fram favoriter i en omröstning 2025. Tre öar åkte ut från den senaste omröstningen och tre nya öar kom med på topplistan. Det som förvånar, eller kanske ändå inte, är att öarna i toppen i stort sett är desamma som i omröstning för 10 år sedan. ![]() På vilken plats hamnade din favoritö? GREKLANDS 60 POPULÄRASTE ÖAR. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, inga skrällar eg. Har ju inte varit på Tilos (bara lagt till i hamnen), så där har jag ingen uppfattning. Sen kan jag tycka att det är en smula förvånande att Kalymnos kvalar in på topp 10. Det är väl inget fel på ön, men så himla speciell är den ju inte.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis till SAMOS, min favoritö, som knep bronsplatsen!!
![]() ![]() Av dessa 60 öar har jag besökt 35 st, varav 5 st dagsbesök. / Ulla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag säger också,grattis Samos till bronspengen🥳
Jag har varit på 17 av öarna,några över dagen. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Bland de fem längst upp i listan så dök ytterligare två av mina Top5-öar upp. Dels underbara Karpathos som klättrat en plats sen senast och så även Tilos. Alla mina fem favoriter är således med bland de 20 översta. Kul!
Masse |
![]() |
|
|