![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag väntar ännu. Kollade just, gjorde min beställning 7.11 och idag packar de beställningar som de har fått in 2.11. Så det närmar sig.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Getpinglan 🐐🔔 |
|
||||
|
||||
![]()
Fick min olja idag!
![]() ![]() ![]() ![]() Någon annan som har beställt? Nu lär de ha kommit ikapp så man behöver inte vänta så länge på leveransen längre. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() LennaPG |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt härligt!
![]() Jag har fått besked om att min olja är på väg!! (ska bli fint att gjuta olja på vågorna - nu är suget sååå stort efter Greklands Guld! ) 🫒🫒🫒 /Getpinglan 🐐🔔 |
|
|||
|
|||
![]()
Har idag hämtat ut min tredje 3-liters dunk med olivoljan från Happy Olive. Ren ich sär lycka!!!
Kerstin |
|
|||
|
|||
![]()
Oj, oj, svårt det där med stavningen. Ren och skär lycka skulle det vara.
Kerstin, som har svårt att träffa rätt på de små knapparna. |
|
||||
|
||||
![]()
Tangentbord är nog mycket trevligare när man skall skriva.
![]() ![]() Men huvudsaken är att du har olja igen, Kerstin. ![]() / Anne som just nu äter sin morgongröt med olivolja och blåbär. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag läste någonstans att priserna på olivolja förväntas sjunka nu på grund av bättre skördar (framförallt i Spanien). Är det någon som har märkt att det har blivit billigare?
|
|
|||
|
|||
![]()
Nej, tyvärr inte än, Dag.
Och jag undrar om olivoljan (som de flesta andra varor) kommer att gå ner i pris.....? Om en råvara, på grund av tex bättre tillgång, går ner i pris hos producenten kommer det sällan konsumenten till del eftersom alla mellanhänder vill tjäna pengar! Så, eftersom vi vanliga konsumenter har betalat det högre priset så tycker mellanhänderna att det är bra så, varan säljer ändå....... Mao, varför ska de sänka priset?? Det värsta är att producenterna får mindre betalt och vi konsumenter får fortsätta att betala det högre priset. Någonting är väldigt skevt i vår handel!! Mellanhänderna är de som vinner på det hela!! Dessutom har det gått "mode" i att i smyg minska förpackningarna och behålla ursprungspriset i tron och hoppet att vi konsumenter inte ska märka det..... Ruffel och båg, hela vägen igenom med undantag för producenterna (de flesta i alla fall) och konsumenterna. Det är ju sällan producenterna numera levererar i "färdig förpackning". Catlady 🐈, ilsken på "mellanhänder" som fördyrar varor för egen vinning.......... Senast redigerad av Catlady den igår klockan 21:15. |
![]() |
|
|