![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag fotograferar vi tusenfalt mer än vad vi gjorde när vi använde analoga kameror. Film var dyrt och framkallning var ännu dyrare. Idag ligger bilderna i moln och de är så många att det är skitsvårt att ens hitta dem. På den analoga tiden satte man in bilderna i album, och man skrev bildtexter, som andra läste med förtjusning.
![]() Visst var det roligare då. Det tycker i alla fall jag när jag tittar i gamla fotoalbum. Som den här panoramabilden från Ios 1984 är ett bra exempel på. Håller ni med eller är det bara jag som har blivit gammalmodig? |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig, Janne! Jag saknar fotoalbumens tid. Det var så trevligt att komma hem till släkt och vänner och bläddra i deras fotoalbum. Å inga bilder slängdes, då framkallning var dyrt. Där fanns både suddiga och tumbilder insatta. Å bilder på Bosse & Gittan, från Mallorca 1984. Man kände eg inte dom, utan man träffa dom på mallisveckan och umgicks. Sen har man aldrig träffat dom igen. Men, i fotoalbumet las om in.
![]() Tror jag satte in mina sista bilder runt -97. Gick en s k "datakurs" då och fick en digitalkamera i min hand. Jag blev tokfrälst och sen dess är jag förlorad... ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller oxå med Janne...
Det var bättre förr ![]() //Conny ![]() |
![]() |
|
|