Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-03-16, 14:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Analoga Ios 1984

Idag fotograferar vi tusenfalt mer än vad vi gjorde när vi använde analoga kameror. Film var dyrt och framkallning var ännu dyrare. Idag ligger bilderna i moln och de är så många att det är skitsvårt att ens hitta dem. På den analoga tiden satte man in bilderna i album, och man skrev bildtexter, som andra läste med förtjusning.

Visst var det roligare då. Det tycker i alla fall jag när jag tittar i gamla fotoalbum. Som den här panoramabilden från Ios 1984 är ett bra exempel på. Håller ni med eller är det bara jag som har blivit gammalmodig?
Svara med citat
Gammal 2025-03-16, 16:09
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Analoga Ios 1984

Håller med dig, Janne! Jag saknar fotoalbumens tid. Det var så trevligt att komma hem till släkt och vänner och bläddra i deras fotoalbum. Å inga bilder slängdes, då framkallning var dyrt. Där fanns både suddiga och tumbilder insatta. Å bilder på Bosse & Gittan, från Mallorca 1984. Man kände eg inte dom, utan man träffa dom på mallisveckan och umgicks. Sen har man aldrig träffat dom igen. Men, i fotoalbumet las om in.

Tror jag satte in mina sista bilder runt -97. Gick en s k "datakurs" då och fick en digitalkamera i min hand. Jag blev tokfrälst och sen dess är jag förlorad...

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2025-03-17, 09:18
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Analoga Ios 1984

Jag håller oxå med Janne...
Det var bättre förr

//Conny
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.