![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Av alla hamnpromenader i Grekland som jag har ätit middag på så tycker jag att den i Megisti på Kastellorizo är den mysigaste.
![]() Hamnpromenaden i Megisti på Kastellorizo. Vilken är din (varning för långt ord) ätamidagpåenhamnpromenadigreklandfavorit? |
|
||||
|
||||
![]()
Här skulle jag gärna kunna tänka mig att sitta!
![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om Kastellorizo, det är svårslaget!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, man kan t.o.m. sitta ute på bryggan och njuta!
Oj, nu längtar jag tillbaka. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig Janne!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig besökt KZO, men jag håller med om att det ser enormt mysigt ut
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dessutom är utsikten över Megisti är en av de vackraste jag någonsin sett i Grekland.
![]() Fler bilder från denna vackra vy finns här. |
|
||||
|
||||
![]()
Säger bara att det lönar sig att också klicka på de länkar som Janne har satt in. Så fina och stämningsfulla texter och bilder. Tackar!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Första gången vi anlände till Kastellorizo var år 2001. Anlände och anlände....... Vi nådde bukten med färjan MS Rhodos. Men vindarna och vågorna var inte snälla mot oss. Den stora färjan försökte vända i bukten, men det var stört omöjligt. Så vi fick vända om till Rhodos. Fyra timmar tilll Kzo och fyra timmar tillbaka till Rhodos och pengarna tillbaka för resan. Det var vår billigaste dag i hela den grekiska arkipelagen! Men nästa år kom vi lyckligtvis till Kzo med Nisse. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Första försöket lät inte så bra, Birgitta. Men som tur gick det bra den andra gången och ni kom lyckligt fram. Kommer ihåg att jag har läst ert resebrev från resan (liksom mer eller mindre alla era resebrev och senare rapporter från er hörna).
/ Anne ![]() |
![]() |
|
|