Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal igår, 23:14
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Tur och retur - i repris

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Men jösses vad ni får vara med om! Dock verkar ni ändå ta allt med godan ro, och ni har ju haft fina stunder också.

Har ni varit och ätit på To Steki i Alinda?

Tack för att du rapporterar!
Jo, det ska rätt mycket till innan jag stressar upp mig.

Nej, blev inget To Steki den här gången.
Vi var inte överförtjust förra gången https://www.kalimera.nu/forums/showp...2&postcount=10

Tänkte ge det en chans till pga alla goda vitsord, men blev inte så.
I går efter lunchen i Blefouti tog vi oss ner till Glaros för lite smårätter bara. Man gör ju inte av med så mycket när man bara latar sig, så orkade inte så mycket.
Det var dock gott och man sitter, precis som på Argo, med fötterna ända nere vid vattnet. Mycket mysigt!

Debaclet med missad dag två med moppe gjorde att vi höll oss i Alinda i dag. Slappade under en tamarisk. Läste, löste Sudoku och gjorde ett riktigt klipp på en ny mobil som nu väntar när vi kommer hem
Delade en pizza på Glaros till lunch och blev för mätta igen.
Så efter den sedvanliga rundan Yatzi/GT på balkongen, styrde vi på kvällen oss motsatta hållet gentemot To Steki och gick till Alinda Hotell.
Precis som för två år sedan har de "live"- musik fredag och lördag.
En anskrämlig samling förinspelade slingor som en ensam sångare kör karaoke till, i princip, som hörs långt över nejden.
Så, gårdagens sittning på Glaros förstördes delvis av skvalet.
Men idag var det alltså tyst och vi gick dit. Har alltid varit mycket folk när vi gått förbi, så tänkte vi skulle testa. Vi blev inte besvikna.
Ganska lite mat idag igen men lite tzatziki, saganaki, friterad zucchini och några fetafyllda "patties" (typ vårrullar) blev det i alla fall. Förvisso mycket fet mat ikväll, så inte helt nyttigt. Men gott (och mycket trevlig personal). Och är det semester, så är det....

Taxi bokad till att i morgon runt 10 ta oss till Agia Marina.

Vi får ju en mycket bra frukost på hotellet så vi stressar inte upp tidigt för att ta färja utan blir tyvärr snabbåt tillbaka till Kos.
Kostar mer, både avseende ekonomi och komfort. Älska att sitta på övre däck och titta på öar som passeras, men det är väl tveksamt om vi orkar med vind/motorljudet ute i morgon. Och tveksamt vi får någon plats dessutom. Det är ju synnerligen begränsat utrymme utomhus på de flytetygen.

Nästa (och sista) anhalt blir alltså Kos.
Vi var där även 2019 på en sistaminutencharter i slutet av september (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43295), och trivdes alldeles utmärkt och ser fram emot en vecka där igen.

Fick förresten en smärre chock i kväll när jag skulle göra oss oskyldiga och betala turistskatten till hotellet.
5€ natten, vilket i sig inte är något konstigt. Tyckte dock att det var mer än vi betalat tidigare år och frågade om de höjt skatten. Hade mest i åtanke att de justerat priserna, men hotellpersonalen uppfattade det som jag menade specifikt för Alea Mare, och fick till min förvåning reda på att det berodde på att de höjt klassificeringen i år från två till tre stjärnor

/Z
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:04.