![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Det är några år sedan vi besökte Grekland tillsammans. Vi har båtluffat många ggr. I början med våra barn, senare med vänner och bara vi två.
Vi har ca7-10dgr from20/9- 29/9 (ev 30/9). Jag har kollat charter, men vill helst inte åka till Rhodos eller Kreta. Jag har kollat både charter och resa med flyg och boende, som vi bokar själva. Jag har hittat resor med charter till Lesbos/ Lesbos, som vi aldrig varit på. Känner dock inte till den ön, men är lite nyfikenhet på den? Kan det vara rätt ö för oss? Jag har även hittat en resa med charter till Tilos 20/9-27/9, men känns lite väl dyrt, plus risk för förkortad resa pga väder som påverkar färjan Tilos- Rhodos. Har varit en gång på Tilos och vill gärna åka dit igen, så har kollat att boka flyg och boende separat via Rhodos och att vi kan då utöka resan till 9-10 dgr. Det finns ev med Ryanair, med en övernattning vid ankomst en övernattning på hemresan. Jag har bara flugit 2 ggr med Ryan air och det var ok.Känner mig lite osäker på hur vädret i slutet av september kan påverka så det blir inställda färjor. Vi brukar ju båtluffa 2-3 veckor, men nu har vi bara 7-10 dgr. Har ni något tips, har tappat motivationen? Jag har alltid gillat att planera våra resor, men nu vet jag inte om jag får till ngn resa. Vi vill ogärna fara till utpräglade charterorter. Jag var på Kreta i maj på en sista minuten resa med min syster. Det var mest för att få värme och sol, men nu vill min man och jag försöka få lite genuin Greklands känsla, samtidigt som vi får sol och värme. Kan ni hjälpa mig, vi längtar så att få vara i härliga Grekland igen? |
|
|
||||
|
||||
|
Vet inte varifrån du kan flyga. Men vid ett enkelt sök på Landvetter hittade jag till Karpathos 22 - 29 september med enbart flyg eller flyg + hotell. Kan det va nåt?
Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Tack för snabbt och vänligt svar!
Ojdå!?! Det glömde jag ju förstås. Vi bor i Umeå, men ska köra ner till vår son och hans familj i Stockholm, så det är från och till Arlanda vi vill fara.Vi måste vara tillbaka senast 30/9. |
|
|
|||
|
|||
|
Far till Samos vet ja👍
Bästa stället tycker jag å många med mig Men som dom säger på SVT,det finns även andra alternativ…. Pia från 20 mil söder om er |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Här finns ett 30-tal sidor med bilder om information om Lesbos. |
![]() |
|
|