|
||||
|
||||
Båtar från Kreta
En nygammal tråd. Den förra låstes två minuter efter mitt inlägg så nu börjar jag om från början och gör ett nytt försök och ser om någon har ny information i denna frågan.
Är det möjligt att åka från Kreta till Naxos och var hittar jag det på nätet i så fall? Lena |
|
|||
|
|||
Sv: Båtar från Kreta
Tror ikke det er lov å komme med tips om nettsteder her på Kalimera. Jeg kan si at Flying Cat 4 går fra Kreta
Senast redigerad av Zanét den 2006-02-19 klockan 09:12. |
|
|||
|
|||
Vi har åkt båt från Kreta till Paros några gånger och jag antar att den båten också går in på Naxos annars går det ju snabbt att förflytta sig mellan Paros och Naxos. Vi har åkt nattfärja från Heraklion men jag vet att det även gick en catamaran varje morgon men dubbelt så dyr.
Margaretha |
|
|||
|
|||
Minoan Lines har under några år trafikerat Heraklion-Naxos med F/B Daedalus på sin väg upp mot Thessaloniki, men nu har man sålt henne och satsar på enbart nyare fartyg. Tydligen verkar det inte bli någon sådan trafik i sommar om man tittar på rederiets hemsida. Fast eftersom det är Grekland, så kan ju något annat rederi ha en båt över som man sätter in på den linjen, under högsäsong är det många som åker mellan Kreta-Kykladerna och upp till Thessaloniki.
//Robert |
|
||||
|
||||
Någon av er som hittat något bra alternativ att ta sig från Kreta till Kykladerna? Följde även det gamla ämnet i denna fråga, och du Nicki, man skulle kunna tro att vi varit på samma resa, fast min var för 12 år sedan.
Det skall bli spännande att se hur vi till slut kommer att ta oss dit vi vill. Detta blir väl den luffning som vi kommer att minnas som "den när vi åkte båt HELA tiden" Nåvä, vi hade ju i alla fall billiga flygbiljetter OCH tur med vädret? // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Den ska jag ta igen fvb till Ikaria. Kreta - Ikaria, en oslagbar kombination. Pröva på ni! Lefteris konkret |
|
||||
|
||||
Jag var ofullständig i min fråga ser jag nu. Hittade i höstas en diskussion om båtar från Chania, det var egentligen där ifrån jag undrar om någon hittat något, vad jag kan se så finns det direktbåt från Chania till Pireus och därefter kan man ju välja vart man vill ta sig. Just nu lutar det åt att vi tar båten från Rethymno till Naxos, sparar ju tid med detta alternativ, bussresan från Chania till Rethymno på ca 2,5 h får det bli då jag tror att taxi spräcker vår resbudget. Det blir m.ao. att ta sig till Rethymno på måndag eftermiddag då vi landar och på tisdagen åka vidare.
// Helén |
|
|