|
|||
|
|||
Nybörjare...
Vi är en familj på vuxna och två barn(5 och 7 år) som har bokat flygbiljetter till Athen.
Vi landar vid 17.00 den 12 september och har sedan tänkt att ge oss ut i övärlden. Vi har två veckors semester. Vad är bäst, ta in en natt på hotell eller ta en kvällsfärja ut? Vi tänkte oss nog Naxos och Paros ev även Antiparos kan dessa vara något för en nybörjar familj? Eller har ni några andra förslag? Familjen Wahlgren / Kalmar |
|
|||
|
|||
Sv: Nybörjare...
Citat:
Jag skulle nog satsa på en kvällsfärja ut. Boendet ute på öarna är ju billigare än i Aten och på Paros och Naxos nästan slåss man om gästerna. Det blir jobbigt men storstaden Aten är inte mindre jobbig. Lycka till. /pawik |
|
|||
|
|||
[
Vi tänkte oss nog Naxos och Paros ev även Antiparos kan dessa vara något för en nybörjar familj? Eller har ni några andra förslag? Familjen Wahlgren / Kalmar[/quote] Antiparos blir v ä l d i g t folktom andra delen av september så mitt förslag är Antiparos/Paros först och sedan Naxos/Sifnos. Kvällsfärja till Paros i sep kan nog vara svårt att hitta men en natt i Aten är inte helt fel och sedan tunnelbana till Pireus och en morgonbåt till Paros. De avgår normalt vid 0730-tiden |
|
|||
|
|||
Jag håller med, det är väldigt folktomt på Antiparos i mitten - slutet av september. Jag har varit där 17 sept en gång och det var nästan stängt på de flesta restauranger m m.
Lotta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Carina från Kalmar - som landar i Aten om 12 dagar |
|
||||
|
||||
Citat:
Abi, också från Kalmar - landar i Aten om 4 dagar Senast redigerad av Abi den 2006-06-07 klockan 09:14. Anledning: Glömt stor bokstav |
|
|||
|
|||
japp och vi jobbar nästan på samma enhet...Carina och båda bor i Lindsdal. Du kan väl berätta hur ni haft det när ni kommer hem.
Nettan på förskolan avd Stjärnan Senast redigerad av netzz den 2006-06-07 klockan 19:16. |
|
||||
|
||||
Citat:
Där ser man... världen är allt bra liten. Konstigt att alla Kalimeror från Kalmar bor i Lindsdal... det är inte bara du och jag vet du. Carina - som gärna berättar när jag kommit hem |
|
|||
|
|||
Vem mer bor i Lindsdal? |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Som det ser ut i tidtabellen just nu så verkar det inte vara så många kvällsbåtar som går till Paros. En annan tanke kan vara att istället ta sig till Rafina och ta en övernattning där, för att sedan ta "Seajet 2" kl 07:40 (onsdagen den 13:e) som kommer till Paros 10:40. Den mellanlandar också på Tinos och Mykonos - kan vara kul att se under dagtid för barn och vuxna med för den delen. Annars tror jag Paros/Antiparos & Naxos är bra ö-val. Chris |
|
|||
|
|||
Vi har en ganska lång resdag vi startar i Kalmar vid 7.00 och är inte i Aten förrän 17.00, så det är nog inte bara barnen som är trötta.
Har du något bra hotell i Rafina. Jag har bara kollat lite i Aten. Tack |
|
||||
|
||||
Citat:
Carina |
|
|