|
||||
|
||||
Armeringsjärn
På många ställen i Grekland så sticker det upp armeringsjärn högt över taken.
Vi har diskuterat detta fenomen utan att tänka på fråga grekerna själva. Vår slutsats var att det beror på någon regel, kanske så man slipper undan skatter eller avgifter så länge huset inte är färdigbyggt? Jag kom just till att tänka på dom här armeringsjärnen, och då är ju självklart min fråga: Varför sticker det upp armeringsjärn ur taken? |
|
||||
|
||||
Sv: Armeringsjärn
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Jag har själv så på mitt tak, meningen är att man ska kunna fortsätta bygga en våning till så småningom. Tanken är att mina barn ska bo ovanför oss.
Monica |
|
|||
|
|||
Vad jag har fått förklarat för mej är att grekerna bygger så långt de har råd sedan sparar de pengar igen o fortsätter senare, vet inte om det stämmer det var en bartender på Korfu som berätta på knagglig engelska o några ord svenska. Jag tycker det är sunt gillar grekernas tänk.
Pia |
|
||||
|
||||
På korfu om någonstans, sticker det upp armeringsjärn på nästan alla hus!
|
|
|||
|
|||
Vad jag har förstått så betalar man inte fastighetskatt under tiden man bygger, och därför ser man till att aldrig slutföra husen riktigt. Jag kan ha fel, men jag har hört det från så många olika personer nu - även greker - så jag börjar tro att det faktiskt är så.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Agda Senast redigerad av Agda den 2006-06-08 klockan 15:11. |
|
||||
|
||||