Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-05, 20:22
gaie gaie är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard almirida

Vi drar nå på frdag den 9. juni til Almirida Gleder oss veldig!

Noen som har noe å si om stedet?
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 20:49
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: almirida

Vi gillade Almirida mycket, lugnt och skönt! Trevliga tavernor och vi upplevde att det var mycket billigare där än andra ställen på Kreta som vi besökt. Missa inte den stenugnsbakade pizzan på en av restaurangerna...kommer inte ihåg namnet men jag tror bara det var en som serverade pizza...supergod!

Trevlig resa!

Malin
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 22:49
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Vi gillade stället. fin strand, god mat och bra priser.

Dock blev man lite "lurad" av en biluthyrningsfirma som ståtade med stora skyltar om att dom växlade pengar. Men se det gjorde dom INTE. Dom hade slutat med det. Så det fanns ingen i Almyrida som växlade pengar utan man fick ta taxi till nästa by (eller passa på att växla på dagen när man var i chania eller på någon annan utflykt) Uttagsautomat saknades. Kändes rätt snopet då vi gjorde upptäckte precis efter en Chaniadagstur och valde att växla "hemma". Kassan bestod då av enbart svenska pengar så det blev till att åka till nästa by och växla för att vi skulle kunna gå ut och äta middag!

Men det gick ju bra det med. Taxichaffisen var hur gullig som helst. Han körde mig till ett ställe han visste växlade, väntade och tog mig tillbaka igen. Hur smidigt som helst.

God mat finns på tavernan som skyltar med att dom har kött från egen farm. Mycket kalkon - jättegott!
Svara med citat
Gammal 2006-06-06, 15:51
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

En dam på Apollo sa att det skulle finnas uttagsautomater där nuförtiden. Jag undrade, eftersom vi ska dit själva i augusti. MEN tilläggas ska att damerna på Apollo - vad jag vet - inte kan mer än vad som står i katalogen och på deras hemsida (de kan mao läsa innantill, precis som jag själv ) och på hemsidan står det just att det finns automater där. Men helt säker kan man aldrig vara...
Svara med citat
Gammal 2006-06-06, 18:18
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Ja det kan säkert finnas idag.. vi var där förra sommaren i juli och då fanns det inte!
Svara med citat
Gammal 2006-06-12, 17:05
Peter_2006 Peter_2006 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Nej det finns ingen ATM machine i Almyrida (Almirida)
det finns i Kalives.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:33.