Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-18, 21:14
Ebbizen Ebbizen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Tips?

Jag och min sambo åker till Pythagorion igen 20 augusti
Vi tänkte bo på Zephyros.. Undrar om någon har bott där?
Har ni några andra bra hotell tips?

Vi var på samos förra sommaren också,men jag blev sjuk då,så vi kände båda två att vi ville tillbaka.. vi hann inte med allt vi ville göra!

Kan väl passa på att fråga om ni har några tips på bra fina stränder.. Med bra menar jag inte att det behöver vara sandstrand och solstolar, vi var nämligen på psili amos 1 förra året,och det var det värsta jag har varit med om! usch...vi åkte efter en timme! Men nån fin liten strand med inte allt för mycket folk?

Tack för mig!
Svara med citat
Gammal 2006-06-18, 21:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips?

Jag bodde på det boende som Janne rekommenderar Pension Sunshine. Mycket prisvärt boende 1 min från hamnpromenaden i Pythagorion. Eva är en fantastisk hyresvärdinna som verkligen månar om sina gäster.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-06-18, 21:28
Ebbizen Ebbizen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Aha.. Blir det billigare att ta en flygstol ner och fixa boendet själv?
Svara med citat
Gammal 2006-06-18, 21:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Beror väl på vad flygstolen kostar. Jag köpte två enkelbiljetter på ca 800 kr styck och betalade 20 euro per natt för rummet. Som ensamresande blir det defintivt billigare. Råkade ut för en sur Apolloguide vid hemresan som undrade varför jag slarvat bort mitt boardingkort som jag skulle fått på nedresan. Hon stod bredvid i incheckningen. Jag förklarade att jag hade två enkelbiljetter och att då får man inget boardingkort för hemresan redan vid utresan. Då snörpte damen på munnen och tittade på mig som om jag kom från mars.
Om ni köper flygstolar tänk då på att taxi mellan flygplatsen och Pythagorion blir billigare än att köpa transfer med arrangören.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-06-18, 22:41
lassehagg lassehagg är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Vi bodde på Zephyros och det var ett enkelt men prisvärt hotell.
Frukosten var enkel men för det priset var det okej. Det fanns inget kylskåp på rummet, men en fungerande AC.
Annars är väl det bästa att gå ut en bit utanför Pythagorion mot flygplatsen till Potokaki-stranden om man vill ha en bra strand, dock med mycket folk. Annars får man hyra moppe och åka runt själv för det finns en massa små ställen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.