|
||||
|
||||
Långsamt
Varför går dagarna så långsamt och varför vill man inte jobba alls när man har två veckor kvar till resan
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Långsamt
Vad glad att det går långsamt! När du väl är där i Grekland går det såååååååå fort när man varit där ett par dagar. När du väl är hemma sitter du bara och deppar över den tråkiga färgen på badvattnet, vädret, disk, tvätt, räkningar och matlagning!
|
|
||||
|
||||
TVÅ veckor är väl inget? Jag får vänta ända till september
|
|
||||
|
||||
Förra veckan tyckte jag att nu är tiden inne snart och att det var härligt och vänta Men nu plötsligt är det pest
Vet också att när man väl är där nere så hinner man knappt blunda så är man hemma igen Konstigt allting är Bara det slutar och regna så blir det bra igen Riitta |
|
||||
|
||||
Två veckor är ingenting!
Jag orkar inte ens räkna hur många veckor jag har. |
|
||||
|
||||
Tror att det är regnvädret som har gjort att det blivit lite extra tråkigt och vänta Det skall ju bli sommar igen till helgen så det skall bli bra igen
Och då kan man ju börja packa på allvar Riitta |
|
||||
|
||||
Riitta, hoppas du förstår att jag bara skojade med dig. Det är rätt förmätet att gnälla när man kom hem för tio dagar sen
Jag gottar mig fortfarande åt Karpathosresan och planerar samtidigt ö-luffen i september... För min del får det gärna regna hela sommaren (fast jag önskar gott väder för andras skull) |
|
||||
|
||||
Det förstår jag väl Men jag vet ju att man längtar lika mycket fast man har nyss kommit hem Så hur skall vi ha det med detta eviga längtan
Riitta |
|
||||
|
||||
Tja, ett sätt är ju att flytta dit och det vill vi inte.
Det andra sättet är att sluta resa dit över huvud taget Jag upphör aldrig aldrig att förvånas över att jag aldrig blir mätt på Grekland, varje gång jag är där bara djupnar min kärlek i stället |
|
||||
|
||||
Jag tror också att vädret påverkar längtan.
Kom precis in efter en promenad med hunden, det är nästan lite höstväder i kväll. Har för mig att vi bokade i oktober, kan varit november och nu är det 12 dagar kvar, visst är det konstigt att de känns längst. // Helén |
|
||||
|
||||
Jag brukar gilla när det är riktigt skitväder när jag åker iväg! Kontrasten är så himla härlig
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Helén |
|
|