Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-28, 17:55
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Vart ligger Katolska kyrkan-Dominikanska nunneklostret i Fira på Santorini??

Hej!

Är det någon som vet EXAKT vart Katolska kyrkan och dominikanska nunneklostret ligger i Fira på Santorini? Tänkte ta oss dit i år på morgonen och lyssna på sjungande a capella nunnor. (Det ska ligga lite norr om arkeologiska museet, vart det nu ligger).

Tacksam för snabbt svar!!

/Annette
Svara med citat
Gammal 2006-06-28, 23:26
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Vart ligger Katolska kyrkan-Dominikanska nunneklostret i Fira på Santorini??

En kväll satt vi på en liten mur utanför katolska kyrkan och åt gyros och tittade på solnedgången. den ligger alltså precis bredvid kraterkanten. När man kommer in i Thira (Vi gick från Karterados) passerar man busstorget på höger sida. Fortsätter man sen bara rakt fram till kraterkanten har man sen katolska kyrkan till höger. Klostret vet jag däremot inte var det ligger.

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2006-06-29, 06:50
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vart ligger Katolska kyrkan-Dominikanska nunneklostret i Fira på Santorini??

Tack Marianne för ett snabbt svar. Då vet jag även var nunneklostret ligger (det ligger bredvid katolska kyrkan).

Ha en bra dag!!

Längtar såååå till Grekland, har "bara" 63 dagar och drygt 10 h kvar......:-) innan det bär av till mitt "andra hem".

/Annette
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.