|
||||
|
||||
Golden Sand eller Lefkos Studios?
Jag vet att det har ställts massor frågor om boenden på Karpathos, i Lefkos och om själva Golden Sands.
Nu har jag ett val. En studio på Golden Sands (för 35Euro) eller en studio på Lefkos Studios (för 30Euro) Jag har aldrig varit på Karpathos. Jag har läst o tittat på bilder o surfat, och kommit fram till att Lefkos nog blir toppen. (Det är jag och pojkvännen) Golden Sands ligger som jag förstår precis på stranden. Men Lefkos studios ligger en bit upp. (150m från havet står det på hemsidan). Är det nån som vet hur det är på Lefkos studios? Är det långt bort, helt ok, jättefint, öde, lungt o skönt... Vilket skulle ni välja, och varför? Jag blir jätteglad för tips o råd! (Dock gärna snabba, för Vassillis vill ha svar av mig innan helgen...) /Anna |
|
||||
|
||||
Sv: Golden Sand eller Lefkos Studios?
Hei Wilda
Jeg har heller ikke vært på Karpathos før men skal dit nå i August for først å bo 4 netter i Lefkos og så 5-6-7 dager i Pigadia. Vi skal bo på Golden sand Svarene på spørsmålene dine har du jo egentlig..., 150 meter til stranden er jo 150 meter... Bilder som er tatt fra balkongen på Lefkos studios viser at det ligger litt i høyden ovenfor stranden. Mens Golden sand ligger nesten på stranden, en liten grusvei i mellom har jeg forstått. 5 Euro i differanse er jo ikke mye da, ca.50 svenske kroner, så er det det dere helst vil ha så hadde jeg ikke giddet å spare på de kronene. Men utsikten med solnedgangen er sikkert fin fra Lefkos studios, men ikke like kjapt med en morgendukkert om man ønsker det.. Tror Lefkos studios ligger litt mer for seg selv, mens G.S.ligger vegg ivegg med et annet apartment ( Gorgina & Sofia) Lefkos er lite, tipper rundt 15-20 små apartments/hotel, et supermarked, en "rent a car" 5-6 tavernaer...om jeg har forstått det riktig. Altså ganske stille, men flotte strender.... Husk det er ikke minibank der! Har dere mulighet til å ta noen netter der og resten i Pigadia hadde jeg nok vurdert det. Eller Evetuelt bodd i Amoopi som også er et fredelig sted med flotte strender, men alikevel så nære Pigadia at man kan dra inn dit når man ønsker litt mer liv rundt seg en kveld. Lykke til med valget! (litt beslutningangst slik som meg ) Ia |
|
||||
|
||||
Har du tittat på deras annons här på Kalimera? Där får du en ganska god bild.
Titta på andra bilden ovanifrån. Du ser stranden, och ett hus med valv till höger. Till vänster om valvhuset ligger ett lägre hus - det är Golden Sand. Taverna i botten, pensionat ovanpå. Samtidigt är ju utsikten från Lefkos studios helt betagande. (Har inte övernattat i Lefkos, när jag var där kände jag att Golden Sand vore bästa valet för mig - men nu när jag ser utsikten från Lefkos studios vete katten ) |
|
|||
|
|||
Citat:
Ger båda skriftlig garanti om seaview balkong/terass så skulle jag välja efter er ljudkänslighet, stranden där Golden Sands ligger vid ligger mot öppet hav och har stora härliga surfvågor när det blåst (vilket det gör ofta på Karpathos) Då låter vågorna i min mening härligt frasigt högt. Om gillar tystnad på natten kanske ni skall bo längre bort från havet. Skjälv föredrar jag alltid så nära stranden som möjligt. Stranden nedanför Golden Sands på kvällen Stranden nedanför Golden Sands en annan dag /Dan |
|
||||
|
||||
Jag och min familj ska bo på Lefkos Studios.
Vi tyckte det lät bäst och jag har redan pratat med Vassili i telefon redan. och vi ska dit 31 agusti Alex |
|
||||
|
||||
Jag har också pratat med Vassilis nu. Och vi har bestämt oss för Golden Sands. Tror nog inte något val är fel, men eftersom vi efter Karpathos ska till Rodos och bo inne i Gamla stan, så tänkte vi att det kan vara skönt att ha rikgtigt nära till stranden.
Men, Alex... då ses vi nog och kan byta erfarenheter! Vi kommer också det den 31:e augusti |
|
|