Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-27, 16:59
Ann Ann är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: jag måste bara fråga...sterling?

Visst vågar man åka med Sterling. Angående s k taxfree är det endast Athen där man inte kan förbeställa, till Chania funkar det har jag för mig.

Se bara upp med bagage, har under vår vistelse i Grekland nu hört att fyra pers inte fått sitt bagage vid ankomst till Athen. Det gäller avgångar från Kastrup.
Då vi checkade in fanns ca 10 olika diskar med alla deras destinationer att välja på, så visst det har blivit större chans att bagaget blivit skickat till fel destination.

Är man två, kan man ju dela upp sitt bagage, då kan man ju underlätta lite för sig.
Hälsar Ann
Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 00:29
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Kom hem från Malaga igår, dit vi flugit med Sterling. Det mesta rätt ok, men ta, som tidigare nämnts, med sopsäck för ev. barnvagn vid avfärden från Kastrup. Spara 25 pix, men fr.a. undvik ännu en kö... För det var det sannerligen gott om på Kastrup. Var absolut ute i god tid.
Vi var där 05.20 och planet skulle lyfta 07.10, men incheckning och säkerhetskontroll tog så lång tid att marginalen till ordinarie boarding blev minimal.
Sen var planet försenat både dit och hem. p.g.a. av strul med inlastning av bagaget, men det är en annan historia.
/Magnus
Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 14:54
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ann
Se bara upp med bagage, har under vår vistelse i Grekland nu hört att fyra pers inte fått sitt bagage vid ankomst till Athen. Det gäller avgångar från Kastrup.
Har aldrig åkt med Sterling men har vid två tillfällen stått utan bagage i Aten,
Därmed inte sagt att även Sterling kan slarva bort väskor.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2006-07-04, 15:29
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ann
Kastrup har i dagsläget enormt stora problem med allt från incheckning, bagagehantering och säkerhetskontroll. Senast i torsdags hade Sydsvenskan en artikel http://sydsvenskan.se/varlden/article168737.ece om problemen.

Det är inte de enskilda flygbolagen, ex Sterling, som handhar bagagehanteringen utan detta tas omhand av personal anställda vid flygplatsen. Efter incheckningen röntgas och sorteras bagagen utifrån de olika destinationerna.

//Zanét
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.