|
||||
|
||||
Rimligt flygpris till Karpathos
Efter riktig konfrontation med Greklandsabstinensen och insikt om att det är lååååångt till september har vi planer på att ta en vecka av sommarsemestern och åka till Grekland.
Eftersom vi tidigare inte kollat några priser på flygbiljetter för juli blev jag fundersam när jag letar flygbiljetter. Kollade på Apollo och hittade enbart flyg till Karpathos för ca 4 000 kr/person när man dragit av reseförsäkring mm. Avresa i slutet av juli, 1 vecka. Eftersom solen skiner här hemma och det är varmt brukar det normalt göra att priserna blir lägre. Har detta slagit igenom eller kan man räkna med att det sjunker ytterligare under veckan. Till helgen åker vi bort vilket är = inget internet. Blir borta i 14 dagar ca och måste därför boka innan vi åker. Någon som följt biljettpriserna sista tiden och sett att dom sänkt redan? |
|
||||
|
||||
Sv: Rimligt flygpris till Karpathos
Prenumerera på mail om bästa flygpriser till just ditt resmål från din avreseort på t ex http://www.sistaminuten.com/se/sista...price&x=30&y=6 Här hittar man priserna men kan sedan själv boka hos resp bolag för lägsta pris.
Vi reste med Apollo, endast flyg, från Kastrup till Karpathos 11-25 juni för 2300 SEK per person. Boendet hittade vi på internet på Maria apartments i Amopi. Det var ett bra lägenhetsalternativ med pool som blev klar under tiden vi var där. Priset var 560 euro för 14 dagar i tvårumslägenhet Kanske var orten lite väl lugn i vår smak, särskilt med tanke på våra två tonårsbarn. Tur att vi hade hyrbil och åkte till härliga stränder som Apella och Kira Panagia samt till Pigadia flera kvällar. Det blåste också rejält där vi bodde annars var det bra. Senast redigerad av inkfish den 2006-07-03 klockan 12:04. Anledning: otillåten länk |
|
||||
|
||||
Tack för bra tips!
Vågade inte ha is i magen och vänta utan bokade flygstolar igår. Normalt brukar vi vänta in i det sista och boka flygstol om vi inte vill till en särskild ö som utgångspunkt. Eftersom Karpathos ligger lite avsides har vi aldrig lyckats ta oss dit när vi ö-luffar. Därför tänkte vi passa på och äntligen få se, uppleva och besöka denna ö som vi är så nyfikna på. Före helgen kändes det så låååååångt till Grekland - nu är det mycket närmare! |
|
||||
|
||||
Vad fick du betala utan is i magen?? Vilket bolag blev det?
|
|
||||
|
||||
Jeg har 3 enveisbiletter som selges for kr.450.- norske kroner stykke, inkudert navneendring. Dette er kostpris
Avreise 3.august. fra Stocholm. (Reisen er med Apollo) send en mail enten privat eller i min inbox om du/dere er intresert. Hjem blir det rimligst å reise fra rhodos...., evt Kreta. Ia |
|
||||
|
||||
Citat:
Länken här ovan till Sista minuten resor var jättebra och den ska jag använda nästa gång vi ska ha flygstol. |
|
|