|
|||
|
|||
Pengar m m
Hej alla greklandsälskare! Vi åker till Samos - Votsalakia - om knappt 2 veckor. En liten undran, det var ett tag sedan vi var utomlands. Hur gör man med pengar? Vi kommer ner söndag eftermiddag/kväll. Är det bra att ha med sig lite kontanter i Euro och sedan att ta ut pengar allt eftersom i uttagsautomater? Finns det någon "minuten" i Votsalakia. Tyvärr har man ju varit inne här och läst lite negativt om just Votsalakia, men jag ska inte ha några förutfattade meningar när jag åker. Finns det någon bra matbutik/bageri där man kan köpa lite gott bröd m m till frukost? /Nilla
|
|
|||
|
|||
Sv: Pengar m m
Jag kan ju säga att jag aldrig ens skulle få tanken att åka ner till ett semestermål UTAN kontanter. Rånrisken på Samos är väl inte heller så stor precis, så jag åker gärna med en stor reskassa så att man har pengar. Sen kan man ju alltid leta upp en automat om det ändå skulle krisa.
|
|
||||
|
||||
Och jag åker med en liten reskassa, så att jag klarar mig första dagen och ev nästa morgon. Sedan tar jag ut pengar för några dagar åt gången i bankomater. Jättesmidigt!
|
|
|||
|
|||
Bra fråga nillaw, speciellt det om bankomaten för jag undrar också om det finns bankomat i Votsalakia. Jag brukar ha med mig lite kontanter, så att man åtminstone klarar sig den första dagen (eller dagarna, beroende på hur mycket som går åt )
Hena - som åker i augusti |
|
||||
|
||||
När frågan varit uppe tidigare svarade någon att det finns. Länk till gammal tråd
|
|
|||
|
|||
Hej hej!
Jag var precis inne på Apollos hemsida och kollade. Där står det att "en uttagsautomat finns i samtliga orter Apollo finns representerade i." Då finns det åtminstone en, bra va? Hena |
|
||||
|
||||
Vi var i Votsalakia för två år sedan, och jag tyckte dat var fint. Det finns affärer att köpa bröd mm mm i så det är inget problem. Vart skall ni bo?
Och vad jag kan minnas så tog vi ut pengar där, och det var inte heller något problem!! Trevlig resa!! 10 dagar 6h 32min kvar tills vi lyfter!!! |
|
|