Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-17, 12:43
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Restaurang Paradise?!?

Hej!

Har hört så mycket om denna restaurang som visst ska ha bord typ mitt på stranden vid vattnet, men om man bor i stan (Chora) hur tar man sig då dit och hem kvällstid? (taxi?) och vart exakt ligger restaurangen? Behöver man boka bord en kväll runt 12 september?

//Annette med BARA 45 dagar kvar till take off.....:-)
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 13:49
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Restaurang Paradise?!?

Här finner du info om rest Paradise:
http://www.thegreektravel.com/naxos/...ern/index.html

Kan nämna att det är en av de bästa restaurangerna jag varit på i Grekland. Maten supergod, för att inte tala om utsikten och miljön. Missa inte spenatpajen!
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 19:55
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Bor man i Chora kan man ta bussen. När vi var där i juni gick bussen varje halvtimme fram till ca. kl. 19, sedan varje timme fram till midnatt. Ni går av hållplatsen efter Agia Anna, tror att stoppet är alldeles vid Paradiso, men fortsätter bussen till Maragas camping så tar det bara 5 minuter att gå tillbaks. (kommer inte ihåg om det var en hållplats vid Paradiso, men jag tror det.) Tavernan O Manolis vid Maragas camping är även den värd ett besök, här sitter man också vid bord direkt på sandstranden.

Ann-Kristin.
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 21:22
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Annki
(kommer inte ihåg om det var en hållplats vid Paradiso, men jag tror det.)
Visst kommer du ihåg rätt

När det gäller bussarna på Naxos så håller de på att införa system med förköp och egenstämpling av biljetterna. Det funkar väl inte såååå bra ännu

bosse
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 21:55
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad

Tack så mycket för svaren. Jag tror jag kommer att hitta dit och blir det inte buss så blir det väl taxi.

/En som längtar såååå mycket till det underbara Grekland
Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 11:10
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Paradiso är värt ett (flera) besök, men det har du ju redan förstått.

Boka bord behöver du inte göra, men att ni får bord vid "sea-front" är ju inte helt självklart. Men personalen på Paradiso är inte svåra, vi kom dit och tvekade eftersom alla bord på den sida av trädet som vi ville sitta på, var upptagna. Då tar helt enkelt en ur serveringspersonalen och hämtar ett bord, frågar oss var vi vill sitta och kånkar fram bordet precis dit. Såg rätt charmigt ut, liten kille med stort bord; "where do you want the table?"

Busshållplats finns mycket riktigt alldeles bredvid Paradiso. Tror den hållplatsen kallas Maragas, men säg till busschauffören var ni vill så stannar han där.

Ha en skön Greklandsvistelse!

Lena*.
Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 11:55
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Det var ganska knökfullt på denna taverna när vi kom dit med goda vänner i förra veckan (gud, är det inte längre sedan...), men de ordnade snabbt fram ett bord till oss utan problem. Sedan beställde vi in så mycket mat att de fick ta fram ett bord till . Dock satt vi inte nere vid stranden utan istället under tak eftersom det blåste lite sval vind från havet.

Jag har varit på Naxos säkert 20 ggr och aldrig ätit just här av någon anledning. Väldigt konstigt eftersom den ser precis ut som en taverna ska göra enligt vår mening. Allt var mycket gott och vi var mer än nöjda. Jag vill tillbaka nu !!!

Celbe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.