|
||||
|
||||
Grekiska läroböcker att ladda hem
...och då menar jag inte någon grekisk språkkurs för oss utlänningar, utan riktiga skolböcker. Från den första bokstavsinlärningen och framåt!
De finns i pdf-format, så man kan antingen spara dem på datorn eller skriva ut dem direkt. http://www.pi-schools.gr/lessons/new_books/dimotiko/ Sidan i sig ser inte speciellt rolig ut, men klicka er fram bland länkarna (de blir röda när man pekar på dem), så uppenbaras en härlig värld för oss språknördar! Karin som just har lärt sig den oerhört användbara meningen "Ankan står på bollen"! |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska läroböcker att ladda hem
Jag tror jag älskar dig!!!!!!! Tusen tack för den informationen, jag som vill lära mig skriva texta
Jag tycker f ö att du ska hålla dig borta från ankor, oavsett om de står på bollar eller inte |
|
||||
|
||||
Citat:
Göran (som knappt kan läsa någon grekiska alls) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det finns olika sorters böcker på sidan: Βιβλίο Μαθητή betyder lärobok. Βιβλίο Δασκάλου betyder lärarens bok. Lärarhandledningen, alltså. Τετράδιο Εργασιών är övningshäftet. Här får du öva att skriva bokstäver! Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
Du skriver och översätter grekiska! Bravo! din lärare dimitris |
|
||||
|
||||
Citat:
Där kan du skriva in ordet på ett grekiskt tangentbord och få en svensk översättning. Praktisk URL att ha med sig till Grekland! |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|