![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Patrikiden: den där utflykten låter förfärlig
. Det låter ju mycket bättre att åka över på egen hand.En sak bara: det där med brödet på restaurangerna är inget trick, det ingår alltid bröd i dukningen. Antingen står det med som kuvertavgift eller separat på notan men oavsett vilket får man alltid betala för det. |
|
|
|||
|
|||
|
Vi behövde i alla fall inte betala för bröd eller dressingen, eftersom vi argt påpekade att vi inte hade ätit av någon av dessa.
Angåede marmaris, så tycker jag också att man skall åka själv, det blir billigare också, vi betalade 62 euro via apollo, tror att en tur/retur biljett kostar runt 40 euro, om jag minns rätt. Men sedan så är ju det turkiska folket inte alls lika vänliga som grekerna. Jag tappade lusten för att åka till turkiet någonsin igen, blää. MVH Patrik |
|
|
|||
|
|||
|
Bussen till Faliraki kostar 1.70 euro. Vi bodde på ett hotel Sofia som låg vid stranden och Mc Donalds, de hade rum mellan 17-22 euro. De bästa rummen hade air condition. Men en liten varning här, AC kan göra er sjuka.
Hände oss så klart :-( Sedan är det inte alls så mycket svenskar. Mest blandat folk från alla håll. Det finns bara en svensk ägd bar i faliraki, kom dock inte ihåg vad den hette. // Patrik Senast redigerad av inkfish den 2006-07-24 klockan 12:21. Anledning: Otillåten länk borttagen |
|
|
||||
|
||||
|
Svenska medborgare behöver inte visum till Turkiet oavsett om resan sker från Sverige eller Grekland.
Eva |
![]() |
|
|