Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2006-07-27, 08:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Balkongproblem

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Getingen funnen och ihjälslagen.
Skönt att det slutade gott! Men var hittade du getingen? Satt den kvar i pälsen????
Svara med citat
  #42  
Gammal 2006-07-27, 11:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Balkongproblem

Ja, det undrar jag med. SAMMA geting?

Men vad skönt att det slutade som det gjorde! Och fick han sticket när han försökte tugga på getingen så aktar han sig garanterat för getingar i fortsättningen.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2006-07-27, 11:51
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Balkongproblem

Nä, den kravlade runt på vardagsrumsgolvet och verkade lite lätt halvdöd. Självklart är vi ju inte säkra på att det var just DEN som tuggade på Raggis, men död är den i alla fall nu
Svara med citat
  #44  
Gammal 2006-07-27, 12:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Balkongproblem

Om inte annat så kanske dess kompisar ser vilket öde den gick till mötes

Det är getingår i år och jag gillar det inte alls, just för katternas skull
Svara med citat
  #45  
Gammal 2006-07-27, 12:42
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Balkongproblem

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Nä, den kravlade runt på vardagsrumsgolvet och verkade lite lätt halvdöd. Självklart är vi ju inte säkra på att det var just DEN som tuggade på Raggis, men död är den i alla fall nu
De lär ju hur som helst gå en säker död till mötes när de sticker, om det nu stämmer och inte är en av mänsklighetens alla myter om djuren.


------

En stund senare:


Nej, nu har jag kollat det, och enligt en www-sida om getingstick som jag hastigt bedömde som trovärdig, så är det bara bin som lämnar kvar gadden efter stick och därför dör. Getingar och humlor lämnar inte gadden och överlever därför. (Att humlor bränns och inte sticks är också en av alla våra myter om naturen.)
Svara med citat
  #46  
Gammal 2006-07-27, 12:48
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Balkongproblem

Exakt så är det. Getingar kan sticka flera gånger, det är bina som inte kan det.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2006-07-27, 17:45
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Balkongproblem

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Nä, den kravlade runt på vardagsrumsgolvet och verkade lite lätt halvdöd. Självklart är vi ju inte säkra på att det var just DEN som tuggade på Raggis, men död är den i alla fall nu
He he he, hämnden är ljuv...

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
... håller sig borta från allt gulsvartrandigt i framtiden.


Katter lär sig bara precis det de vill lära sig... Och allt som flyger och väsnas är leksaker... Oavsett om de sticks eller inte... Mina jagar allt som RÖR SIG.... Men de är bra signalister. Ser man två katter som vrålstirrar upp i taket vet man att man besök av en spindel eller annat som kryper...

Personligen blir jag bara något lite mer hysterisk än katterna när någon geting, eller stor fluga, letat sig in i lägenheten... Då kan det gå livat till här mellan pojkarna och mig...

Den enda faran är egentligen om Pischen fått in getingen i munnen och blir stungen på tungan eller i värsta fall i svalget. Då kan andningsvägarna svullna igen och då har man problem...

Det finns ingen chans att en geting kan sticka genom kattens päls. Men att sticka på läpparna eller nosen är ju helt möjligt. Obehagligt för katten men inte farligt. Normalt sett.

Men de har 9 liv! Annars hade inte min Ossie varit här nu!

För ett antal år sedan så var jag, och dåvarande, "genomgångshem" för en katt som råkat illa ut. Hon var HELT vit, utan att vara albino. Fantastiskt vacker och lugn. En av de vackraste katter jag sett faktiskt... Jag försökte verkligen få kontakt med henne men hon hatade alla män... Hon lyckades t o m pinka på mitt täcke vid ett tillfälle... Jag misstänker att hon blivit väldigt dåligt behandlad av någon man tidigare... Och hämnades på mig.........

Hon hamnade efter en tid ute på landet där hon kunde springa fritt. Det var verkligen långt från all ära och redlighet... Och vägar...

Senare fick jag höra att hon hade blivit biten av en huggorm, och släpat sig hem... Hon sov i 48 timmar och reste sig därefter och gick på lådan, letade rätt på vattnet, och åt lite. Sedan var hon som vanligt igen...

Så katter är otroligt tåliga... Och kommer säkert att överleva oss människor till slut!

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT