|
||||
|
||||
Vad kostar ett normalt rum på Kreta m fl öar?
Om jag tar en flygstol till tex Kreta, Karpathos el dyl i slutet av augusti eller ngn gång i september, vad kostar ett enkelt rum då för 2 pers. duch, WC och kyl ev pentry behövs...............
|
|
|||
|
|||
Sv: Vad kostar ett normalt rum på Kreta m fl öar?
Du får ett bra rum för 25-30 euro/dygn + 5 euro/dygn för eventuell aircon.
Ypsilon |
|
||||
|
||||
Något som har bra boendetips på Georgipolis på Kreta eller något bra boende tips på Karpathos, Zakynthos etc??
|
|
|||
|
|||
Hej!
Om du vill ha ett bra billigt boende i Georgioupolis så kan jag tipsa dig om ett hotell som heter Eligas dom tar ca 33 euro/natt för 1 rums lägenhet med 2 bäddar, min bror och hans fru bodde där i fjol och dom tyckte att värdfamiljen var väldigt trevliga och omtänksamma människor. Hotellet ligger väldigt bra till i byn, centralt vill säga + nära till stranden, i denna by har man nära till allt. P.S Har precis fått hotell i byn själva och jag kan säga att dom vi har ringt och mailat till har ganska fullbokat nu i augusti iaf, men kolla ändå det finns gott om hotell. //Joppan med bara 12 dagar kvar till G-polis Senast redigerad av inkfish den 2006-07-29 klockan 15:59. Anledning: otillåtna länkar borttagna |
|
||||
|
||||
Vi bodde hos Haris Rooms i lilla Geo nu när vi var nere. Vi hade en stor apartment med två rum, köksdel, två toaletter och två duschar! Samt en gigantisk balkong för treåringen att härja på när vi satt och jäste med något starkt i glaset!
Vi betalade 40 euro per dygn. Svärmor bode i en liten studio i samma byggnad. Kostnad 29 euro. Ligger aldeles vid kyrkan, nära till torget och nära till stranden. Ingen störande trafik. Dock en tupp som lät helt tokig vid sex på morgon! Mycket trevlig hotellägare oxå. Anna, heter hon. Hon skickade med oss en 75 cl raki (svärmor fick en 50cl) när vi åkte i torsdags! |
|
|||
|
|||
Haris har dom ac?Vill ha det i aug.
/emy |
|
||||
|
||||
Ja dom har AC.. vet dock inte vad det kostade eftersom vi aldrig använder oss av den!
|
|
||||
|
||||
ja det låter ju ganska trevligt där, Gergiopolis. kanske man ska prova kreta nu i höst då. antingen med eller utan AC. Vet inte om jag är en sann greklandsälskare, förrän jag testat Kreta också. Har bara varit på Korfu, Samos och öarna i kykladerna...
|
|
||||
|
||||
Den del av tråden som inte handlar om ämnet, rumspriser, är flyttad till Kafé Kalimera och heter Småprat om Kreta.
inkfish/moderator |
|
|||
|
|||
I juni - början juli förra året gav vi 20 € i Hersonissos och 25 € i Rethymno och Chania.
|
|
|