![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var några år sedan vi senast besökte Santorini. Närmare bestämt september 1993. Har nu gått igenom mina dia från detta besöket sant skannat in dem i datorn. Har lagt upp en några på min hemsida nu när tid medges. Det är inte bara trädgården som ska underhållas utan även mitt bildarkiv.
Hoppas det kan vara av intresse för en del hur det såg ut på Santorini under 90-talet då bl a en ny flygplatsterminal byggdes. Santorinisidan hittar Ni på: http://www.onslundafoto.se/santorini.htm Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Trevliga bilder. Det märks att det är 90-tal.
![]() Det tråkiga med scanner är att man inte får samma skärpa (om man nu inte har en värstingsscanner), som ursprungsfotot. I många fall är det nästan bättre att plåta av själva bilden. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att se! Tack för titten!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad trevligt att du vill dela med dej
![]() /Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Det tråkiga med scanner är att man inte får samma skärpa (om man nu inte har en värstingsscanner), som ursprungsfotot. I många fall är det nästan bättre att plåta av själva bilden.
/Netwolf[/QUOTE] Har en gång provat detta men det blev mycket sämre. Parrallaxfel mm. Att bilderna nu inte är helt perfekta beror delvis på uppläggningen på hemsida. Låg upplösning för att inte göra bilderna plagiatvänliga, samt inte ta för stor plats och lång nedladdning på webben. Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att se äldre bilder från vår ö! Har själv en hel del bilder från 1994 och framåt! Tyvärr har jag inte ens en projektor kvar så att jag kan se diabilderna från de första åren vi åkte dit
![]() Första "bilden Gul 576" är från Oia, inte Fira, men det är väl bara ett skrivfel antar jag ![]() Bilden på serpentinvägen upp mot det antika Fira från Kamari är underbar, den vägen känner jag mycket väl. Jag går uppför den i stort sett varje dag som jag är i Kamari, det har blivit ett måste för mig. Lagom motion för en dag! Tack för titten på dina fina bilder ![]() MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för påpekandet. Givetvis är det Oia och inte Fira. Ibland är det lätt att ta fel i hastigheten. harbara några tusen dia från Grekland som jag håller på att lägga över till data och bildspel. Det är faktiskt roligt att göra om de gamla resorna nu när man har tid. det är många minnen som väcks till liv.
Än en gång tack för rättelsen. MVH/Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul att få se de här bilderna
![]() Men vad lågt vattnet var på Kamaristranden (bild 702 ). Folk brukar hoppa ner i vattnet från öppningen i berget. Barbro, som har 19 dagar kvar till Santorini ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När vi under en vecka bodde i kamari och då badade gick man ut ca 1 - 2 m i vattnet. Där stupade det nog 3 - 4 m rakt ned. Det var lätt att doppa sig. Troligtvis har stormar och strömmar tagit delar av stranden sedan dess.
Chras Senast redigerad av inkfish den 2006-07-31 klockan 09:36. |
|
||||
|
||||
![]()
I slutet av Maj iår, såg stranden ut så här. Omkullvälta träd och stranden hade blivit brantare.
Det var tråkigt att se. [IMG] ![]() Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu hittat en bild jag tog i Maj 2005. Här ser man skillnaden på vattnet mellan din bild 702 och min.
Barbro ![]() [IMG] ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att se lite gamla bilder rån Santorini! Ska dit om 52 dagar! Kjell50
|
![]() |
|
|